Controlling w strategii współczesnego przedsiębiorstwa

Producent:MK EBOOKI
Magazyn:jest
Kategoria:05. FINANSE [10]

Cena: 48.00 PLN




Pozostałe zdjęcia:

 
 

Nowość

Towar polecany

Zobacz dodatkowy opis
Dodaj do listy życzeń

Tytuł:  Controlling w strategii współczesnego przedsiębiorstwa

Liczba stron:  115, 

Cena:  48,00 zł, 

Kategoria:  Finanse, 

Wysyłka:  gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji:  polski,
Literatura:  tak
Przypisy:  tak
Format:  publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opis

            Przejście Polski do gospodarki rynkowej zmusza przedsiębiorstwa do zmiany dotychczasowych zachowań. Daje przedsiębiorstwom swobodę działania i duże możliwości kształtowania rozwoju, ale jednocześnie wymaga przemyślanych działań i długookresowych decyzji oraz przestrzegania zasady racjonalnego działania.
Nowa rzeczywistość wymaga od kierownictwa przedsiębiorstwa zmiany sposobu myślenia oraz realizacji funkcji zarządzania odpowiednio do powstałych potrzeb. Powoduje konieczność sięgania po nowe wzorce, które zapewniają przedsiębiorstwu trwanie i ułatwiają rozwój. Wzorce nowe w warunkach polskich, lecz wypróbowane i wykorzystywane w warunkach gospodarki rynkowej.
            Funkcjonowanie mechanizmu rynkowego wymaga nowej filozofii zarządzania, która umożliwi kierownictwu przedsiębiorstwa podejmowanie decyzji ograniczających ryzyko gospodarcze. Doświadczenia krajów o gospodarce rynkowej wskazują, że filozofią taką może być controlling, który jest sposobem myślenia i działania wspierającym efektywne sterowanie przedsiębiorstwem.
            Controlling jest ponadfunkcyjnym instrumentem zarządzania. Wspiera procesy planowania, sterowania i kontroli w przedsiębiorstwie. Jest systemem zorientowanym na przyszłość obejmującym cały zakres działań w systemie kierowania przedsiębiorstwem. Steruje podmiotem gospodarczym pod kątem wyznaczonych celów dostarczając informacji o sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa, jego słabych i mocnych stronach oraz szansach i zagrożeniach jakie mogą nastąpić w przyszłości w otoczeniu przedsiębiorstwa. Wspiera zarządzanie łącząc trzy podsystemy kierowania przedsiębiorstwem (system dyspozycyjny, kierownika oraz kontroli). Pozwala przewidzieć jakie zmiany są korzystne, a jakie stanowią zagrożenie dla realizacji planów szczegółowych i wytyczonej strategii firmy.
            Controlling ma charakter funkcji doradczej - tworzy podstawy do podejmowania decyzji służących efektywnemu sterowaniu przedsiębiorstwem. Jego długookresowe cele stwarzają podmiotowi gospodarczemu warunki zapewniające kontynuowanie działalności i rozwoju w przyszłości.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spis treści

WSTĘP

ROZDZIAŁ  I.
ISTOTA WSPÓŁCZESNEGO ZARZĄDZANIA – MODEL PRZEDSIĘBIORSTWA
1.1. Pojęcie i istota zarządzania oraz struktura ekonomiki i zarządzania przedsiębiorstwem
1.2. Funkcje zarządzania
1.3. Nowoczesne kierunki w zarządzaniu
1.4. Systemy informacji zarządczej w strukturze organizacji
1.5. Reeingineering metodą zwiększającą efektywność zarządzania informacją i wiedzą

ROZDZIAŁ  II.
CONTROLLING JAKO NARZĘDZIE OCENY WARTOŚCI RYNKOWEJ
PRZEDSIĘBIORSTWA – EKONOMICZNA TREŚĆ CONTROLLINGU
2.1. Istota i funkcje controllingu w przedsiębiorstwie
2.2. Organizacja controllingu oraz zadania i funkcje controllera w przedsiębiorstwie
2.3. Związki controllingu z innymi obszarami informacyjnymi przedsiębiorstwa
2.4. Analiza strumieni informacyjnych controllingu
2.5. Reguły przetwarzania informacji i sposób ich prezentacji
2.6. Efektywność wdrożenia systemów wspomagających controlling
2.7. Rachunkowość przedsiębiorstwa bazą informacyjną dla controllingu finansowego

ROZDZIAŁ  III.
WYBRANE METODY CONTROLLINGU W STRUKTURZE ORGANIZACJI
W ASPEKCIE BUDOWANIA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ
3.1. Racjonalność zastosowania controllingu oraz metodologia wnioskowania wyników audytu
3.2. Wybrane narzędzia i analizy rachunkowości zarządczej przydatne dla controllingu finansowego
        3.2.1. Klasyfikacja kosztów
        3.2.2. Rachunek kosztów bezpośrednich
        3.2.3. Rachunek kosztów działań (ABC)
        3.2.4. Krótkookresowy rachunek wyników
3.3. Controlling w budowaniu strategii konkurencyjności przedsiębiorstwa – studium przypadku

ZAKOŃCZENIE

SPIS RYSUNKÓW I TABEL

BIBLIOGRAFIA


Oprogramowanie sklepu: Sklepna5.pl
Ta strona używa plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je wyłączyć, kliknij [polityka cookies]. Aby ta informacja nie pojawiała się więcej kliknij [zgadzam się].