Zastosowanie wybranej metody zarzadzania na przykladzie przedsiebiorstwa
Nowość
Towar polecany
Tytuł: Zastosowanie wybranej metody zarzadzania na przykladzie przedsiebiorstwa,
Liczba stron: 29,
Cena: 29,00 zł,
Kategoria: Zarządzanie,
Wysyłka: gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji: polski,
Literatura: tak
Przypisy: tak
Format: publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opis
Sukces firmy zależy nie tylko od jej wielkości, ale od tego czy jest ona ekspansywna. Firma powinna do czegoś dążyć, powinna chcieć coś osiągnąć w swojej dziedzinie. Małe ale mobilne firmy często odnoszą sukces i wtedy stają się wielkie.
Firma, wkraczająca w przyszłość i taka która chce się rozwijać, musi wiedzieć, czym chce być, jakie cele i w jaki sposób ma je osiągnąć, jakie ma szansę powodzenia, z jakimi zagrożeniami musi się liczyć w osiągnięciu pozycji.
Zarządzanie oznacza, że w postępowaniu z ludźmi, kierowaniu organizacjami niezbędne są: umiejętność oddziaływania na ludzi, biegłość w wykonywaniu czynności kierowniczych, swoiście rozumiany kunszt i mistrzostwo w osiąganiu celów zespołowych. Wymaga to od kierownika, podobnie jak od artysty, korzystania z intuicji, subiektywnych sądów, twórczego myślenia, odpowiedniej wizji i umiejętności komunikowania się.
Zarządzanie obejmuje cztery podstawowe funkcje, tj.: planowanie i podejmowanie decyzji, organizowanie, przewodzenie oraz kontrolowanie.
Planowanie, to wytyczanie celów organizacji i określanie sposobu ich najlepszej realizacji. Jest najważniejszą funkcją zarządzania, stanowi podstawę wszelkich późniejszych działań. Planowanie umożliwia organizacji uzyskanie i przydzielenie środków potrzebnych do realizacji celów, sprawdzenie postępów w realizacji celów, a członkom organizacji działanie zgodnie z wytyczonymi zadaniami.
Organizowanie z kolei, to proces porządkowania i przydzielania pracy, uprawnień decyzyjnych i zasobów poszczególnym członkom organizacji w taki sposób, aby mogli zrealizować jej cele. W procesie organizowania kierownicy muszą uwzględniać cele organizacji, plany strategiczne prowadzące do ich osiągnięcia oraz zdolność organizacji do realizacji tych planów. Jednocześnie kierownicy muszą brać pod uwagę to, co dzieje się w otoczeniu organizacji i to co może się wydarzyć.
Motywowanie czyli świadome i celowe oddziaływanie na zachowania ludzi w procesie pracy, przy wykorzystaniu wiedzy na temat determinujących je czynników. Celów organizacji nie da się osiągnąć bez trwałego zaangażowania się w nie członków organizacji. Kierownik za pomocą motywacji układa stosunki pracy w organizacji. Jeżeli wie co rządzi postępowaniem podległych mu pracowników, może odpowiednio dostosować zadania i nagrody przydzielane podwładnym. Przez właściwe motywowanie kierownicy ułatwiają swoim pracownikom najlepsze wykonanie pracy.
Kontrolowanie można zdefiniować jako proces działania kierownictwa organizacji, którego naczelnym celem jest regulowanie i korygowanie wszelkich czynności dla zapewnienia ich przyszłej sprawności i skuteczności. Kontrola ułatwia kierownikom sprawdzanie skuteczności planowania, organizowania i motywowania oraz podejmowanie w razie potrzeby działań korygujących. Kontrola ma ścisłe związki z planowaniem, ponieważ planowanie określa cele i sposoby, a kontrola mierzy postęp w realizacji celów, umożliwia wykrycie jakie występują i na czym polegają odchylenia od planu oraz umożliwia podjęcie działań korygujących. Kontrola odgrywa znaczącą rolę w utrzymaniu integralności systemu zarządzania i sprawia, że organizacja zyskuje na sprawności osiągania celów.
Każdy kierownik w nieco odmienny sposób oddziałuje na zachowania podwładnych, czyli stosuje odmienny styl kierowania. Jeden sam planuje pracę podległych mu jednostek i grup, inny robi to wspólnie z nimi. Są również przełożeni, którzy motywują współpracowników głównie przy pomocy nagród, i tacy, którzy posługują się przede wszystkim karami.
W niniejszej publikacji zastosowano jedną z metod zarządzania jaką jest tzw. „Kompleksowe Zarządzanie przez Jakość”, czyli w skrócie TQM. Jest to metoda zarządzania organizacją oparta na zaangażowaniu i współdziałaniu wszystkich pracowników, której centralnym punktem zainteresowania jest jakość. Ma ona na celu, przez osiąganie zadowolenia klientów, zapewnienie przedsiębiorstwu długotrwałego sukcesu oraz przynoszenie korzyści członkom organizacji i społeczeństwu.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Spis treści
Wstęp
1. Charakterystyka przedsiębiorstwa
2. Metody zarządzania na podstawie literatury
3. Zastosowanie wybranej metody zarządzania w przedsiębiorstwie
4. Analiza korzyści, zagrożeń oraz mocnych i słabych stron (SWOT)
5. Podsumowanie i wnioski
Literatura