POLECAMY

Model "5 sił M. E. Portera" jako podstawowa metoda analizy konkurencji w sektorze

Producent:MK EBOOKI
Magazyn:jest
Kategoria:01. MARKETING [23]

Cena: 14.00 PLN




Pozostałe zdjęcia:

 
 

Nowość

Towar polecany

Zobacz dodatkowy opis
Dodaj do listy życzeń

Tytuł:  Model "5 sił M. E. Portera" jako podstawowa metoda analizy konkurencji w sektorze, 

Liczba stron:  31, 

Cena:  14,00 zł, 

Kategoria:  Marketing, 

Wysyłka:  gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji:  polski,
Literatura:  tak
Przypisy:  tak
Format:  publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opis

            Dla rozpoznania głównych zagrożeń i szans uwidaczniających się w otoczeniu firmy służy analiza zewnętrznych uwarunkowań funkcjonowania przedsiębiorstwa. Otoczenie to obejmuje elementy, procesy i zjawiska istniejące na zewnątrz przedsiębiorstwa, a jego analiza polega na wyodrębnieniu najistotniejszych segmentów mających lub mogących mieć wpływ na cele strategiczne organizacji.
            W otoczeniu przedsiębiorstwa można wyodrębnić dwa obszary: mikrootoczenie (otoczenie bliższe) i makrootoczenie (otoczenie dalsze). 
            Otoczenie bliższe to otoczenie, które ma wpływ na przedsiębiorstwo, i na które przedsiębiorstwo również może mieć wpływ. Ten obszar otoczenia obejmuje politykę władz lokalnych oraz ogół zasobów, dostępnych na danym rynku lokalnym i mogących być podstawą działań przedsiębiorczych, a także takie elementy, jak nabywcy, dostawcy i działający na rynku konkurenci. Otoczenie dalsze natomiast to ta część otoczenia, której zmiany wpływają na działalność przedsiębiorstwa, ale na które przedsiębiorstwo nie ma wpływu. Otoczenie dalsze obejmuje zbiór wartości i norm dominujących w danej społeczności, regulacje prawne, zasady polityki podatkowej, itd.
            Właściwie przeprowadzona analiza otoczenia może w istotny sposób wpłynąć na decyzje strategiczne w przedsiębiorstwie, na jego dalszy rozwój i sposób działania. Informacje o istotnych warunkach otoczenia i oczekiwanych ich zmianach stanowią w pewnym sensie „budulec” strategicznych decyzji.
Jedną z najczęściej wykorzystywanych metod analizy otoczenia jest budowa scenariuszy, których treścią są kluczowe zmiany (zdarzenia i tendencje), którym będzie ono podlegać. Scenariuszem otoczenia organizacji jest opis przyszłego stanu rynku, na którym ma ona funkcjonować, i tendencje, które mogą doprowadzić do tego stanu. 
            Otoczenie konkurencyjne określa warunki funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa w określonej branży czy na określonym rynku. Analiza otoczenia konkurencyjnego powinna zostać sprowadzona do rynku jednego wyrobu lub grupy wyrobów. Postulat ten spełnia model „pięciu sił” M. E. Portera. Według tego modelu stan konkurencji na rynku uzależniony jest od pięciu podstawowych sił konkurencyjnych, a są to: groźba wejścia, groźba substytucji, siła przetargowa klientów, siła przetargowa dostawców oraz rywalizacja obecnych konkurentów.
            Wszystkie pięć sił łącznie wyznacza natężenie konkurencji w danym sektorze i jego rentowność, a siła lub siły najmocniejsze mają decydujące znaczenie dla formułowania strategii przedsiębiorstwa.  

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spis treści

MODEL „PIĘCIU SIŁ M. E. PORTERA” JAKO PODSTAWOWA
METODA ANALIZY KONKURENCJI W SEKTORZE
1. Analiza otoczenia konkurencyjnego
2. Groźba nowych wejść
3. Rywalizacja między istniejącymi firmami – konkurencja w sektorze
4. Groźba substytucyjnych wyrobów lub usług
5. Siła przetargowa nabywców
6. Siła przetargowa dostawców

LITERATURA


Oprogramowanie sklepu: Sklepna5.pl
Ta strona używa plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je wyłączyć, kliknij [polityka cookies]. Aby ta informacja nie pojawiała się więcej kliknij [zgadzam się].