Motywacja pracowników jako element zarządzania przedsiębiorstwem (część empiryczna)

Producent:MK EBOOKI
Magazyn:jest
Kategoria:02. ZARZĄDZANIE [10]

Cena: 34.00 PLN




Pozostałe zdjęcia:

 
 

Nowość

Towar polecany

Zobacz dodatkowy opis
Dodaj do listy życzeń

 Tytuł:  Motywacja pracowników jako element zarządzania przedsiębiorstwem, 

Liczba stron:  59, 

Cena:  34,00 zł, 

Kategoria:  Zarządzanie, 

Wysyłka:  gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji:  polski,
Literatura:  tak
Przypisy:  tak
Format:  publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opis

           Motywowanie pracowników to tylko wycinek szerokiego i złożonego procesu zarządzania. Niemniej jednak powinno zajmować naczelne miejsce w zarządzaniu zasobami ludzkimi w organizacji, chociaż nie we wszystkich firmach jest w taki sposób traktowane. 
           Działanie człowieka, jego dążenie do zmian, postępu i lepszej pracy determinowane są motywacją. Stanowi ona proces wyboru jakiego jednostka musi dokonać między różnymi formami aktywności i zachowań, aby osiągnąć cele, które mają zdolność do zaspokajania odczuwanych potrzeb i aspiracji. Ma ona ogromny wpływ na stopień zaangażowania pracownika w obowiązki służbowe i wykorzystanie posiadanych zdolności, umiejętności i wiedzy w realizację wytyczonego celu.
           W zachowaniu się człowieka, w angażowaniu się w pracę i obowiązki zawodowe ważną rolę spełnia zawsze motywacja, rozumiana jako proces rządzący wyborem, którego dokonuje jednostka, kierując się dążeniem do osiągnięcia celów, będących wynikiem cenionych przez nią wartości, tj. tego wszystkiego, co jest godne jej pożądania; ma rzeczywistą lub wyobrażalną zdolność do zaspokajania potrzeb. Toteż w każdym procesie kierowania zespołami ludzkimi, trzeba tę motywację właściwie rozbudzać i kształtować.
           Takie kierowanie motywacją wymaga systemowego podejścia do jej treści i czynników (motywatorów), a także tworzenia w przedsiębiorstwie sytuacji motywacyjnych. Dlatego też każda organizacja tworzy własny system motywacyjny, czyli system oddziaływań na swoich uczestników, którego celem jest zachęcanie ich do podejmowania zachowań korzystnych oraz unikania zachowań niekorzystnych z punktu widzenia całości. Brak takiego systemu może powodować ograniczenie aktywności zawodowej niektórych pracowników jedynie do terminowego pobierania wynagrodzenia. 
           Polityka świadczeń pozapieniężnych powinna być integralną częścią systemu wynagradzania i wspomagać osiągnięcie celów firmy. Dobra polityka świadczeń pozapieniężnych musi zapewniać dostęp do świadczeń zabezpieczających, materialnych i niematerialnych oraz emerytalnych.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spis treści

SYSTEM MOTYWACYJNY PRACOWNIKÓW W PRZEDSIĘBIORSTWIE "X" – BADANIA WŁASNE
1. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa "X"
    1.1. Struktura firmy
    1.2. Strategie rozwoju oraz misja firmy
2. Formalno – prawne podstawy wynagradzania pracowników
    2.1. Ogólne zasady zaszeregowania i awansowania pracowników
    2.2. Formy wynagradzania pracowników
    2.3. Kary za naruszenie porządku i dyscypliny pracy
    2.4. Stosowanie nagród i wyróżnień
3. Charakterystyka finansowych elementów motywacyjnych
4. Charakterystyka pozafinansowych elementów motywacyjnych
5. System motywacyjny pracy w przedsiębiorstwie "X" w świetle opinii pracowników (analiza ankiet)
6. Analiza SWOT funkcji personalnej w przedsiębiorstwie


Oprogramowanie sklepu: Sklepna5.pl
Ta strona używa plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je wyłączyć, kliknij [polityka cookies]. Aby ta informacja nie pojawiała się więcej kliknij [zgadzam się].