Rynek a funkcjonowanie przedsiębiorstwa

Producent:MK EBOOKI
Magazyn:jest
Kategoria:07. POZOSTAŁE [10]

Cena: 16.00 PLN




Pozostałe zdjęcia:

 
 

Nowość

Towar polecany

Zobacz dodatkowy opis
Dodaj do listy życzeń

Tytuł:  Rynek, a funkcjonowanie przedsiębiorstwa

Liczba stron:  35, 

Cena:  16,00 zł, 

Kategoria:  Pozostałe, 

Wysyłka:  gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji:  polski,
Literatura:  tak
Przypisy:  tak
Format:  publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opis

              Istnieje bardzo wiele definicji rynku. Według jednej z najbardziej znanych rynek to proces, za pomocą którego kupujący i sprzedający określają, co chcą sprzedać lub kupić i na jakich warunkach.  Rynek można zdefiniować również jako miejsce spotkań sprzedawców i nabywców, gdzie oferuje się towary i usługi, które w wyniku transakcji kupna – sprzedaży zmieniają swoich właścicieli. 
              Rynek należy traktować jako układ elementów sprzężonych, którymi są podaż, popyt i cena. Sieć sprzężeń między tymi elementami jest taka, że wartość żadnego z tych elementów nie może powstawać w oderwaniu od dwu pozostałych i poza rynkiem. Wszelka ingerencja zewnętrzna w układ rynkowy (np. za pomocą ceny dekretowanej) prowadzi do rozerwania sprzężeń między elementami i do degeneracji rynku. W gospodarce rynkowej skuteczne oddziaływanie na rynek jest możliwe jedynie pośrednio: za pomocą działania na otoczenie (na wejścia) przez stosowanie narzędzi ekonomicznych ,,wyrosłych” w środowisku rynkowym.
Szczególnie ważną cechą gospodarki rynkowej jest swoboda ekonomicznego działania uczestników rynku, ich prawo wyboru produktów i usług według posiadanego dochodu i obowiązujących cen oraz zdolność do przyswajania i wymiany produktu w jego formie towarowej i pieniężnej. Tak więc przedstawiciele podaży – producenci i sprzedawcy – muszą być właścicielami lub posiadaczami oferowanych towarów, uprawnionymi do zawierania transakcji. Dopiero na tej podstawie uzyskują możliwość swobodnego nimi dysponowania. To samo dotyczy nabywców i ich możliwości wydatkowania pieniędzy, za które kupują towary i usługi. Wynika z tego bardzo ważna, jeśli nie najważniejsza, przesłanka funkcjonowania rynku: prawo do nieograniczonego wyboru kontrahenta oraz prowadzenia transakcji kupna-sprzedaży.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spis treści

ROZDZIAŁ  I.
RYNEK, A FUNKCJONOWANIE PRZEDSIĘBIORSTWA
1.1. Gospodarka rynkowa – cechy
1.2. Przedsiębiorstwo w gospodarce rynkowej
1.3. Monopol administracyjny, a urynkowienie gospodarki

LITERATURA


Oprogramowanie sklepu: Sklepna5.pl
Ta strona używa plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je wyłączyć, kliknij [polityka cookies]. Aby ta informacja nie pojawiała się więcej kliknij [zgadzam się].