POLECAMY

Znaczenie i istota marketingu na przykładzie firmy

Producent:MK EBOOKI
Magazyn:jest
Kategoria:01. MARKETING [23]

Cena: 42.00 PLN




Pozostałe zdjęcia:

 
 

Nowość

Towar polecany

Zobacz dodatkowy opis
Dodaj do listy życzeń

Tytuł:  Znaczenie i istota marketingu na przykładzie firmy, 

Liczba stron:  68, 

Cena:  42,00 zł, 

Kategoria:  Marketing, 

Wysyłka:  gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji:  polski,
Literatura:  tak
Przypisy:  tak
Format:  publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opis

            Na kondycję ekonomiczną i konkurencyjność przedsiębiorstwa ma wpływ wiele czynników i uwarunkowań wewnętrznych (mikroekonomicznych). Należą do nich przede wszystkim: wielkość majątku jakim dysponuje przedsiębiorstwo, zdolność do wdrażania postępu naukowo-technicznego, sprawność zarządzania zasobami przedsiębiorstwa, wiedza i przedsiębiorczość kadry, jakość oferowanych produktów, ogólny poziom rentowności produkcji, powiązania kooperacyjne itp.
            Jednocześnie istnieją zewnętrzne (makroekonomiczne) uwarunkowania wpływające na kondycję ekonomiczną przedsiębiorstwa. Są to: ogólny stan i tendencje wzrostu gospodarczego kraju, w tym stan równowagi gospodarczej, dynamika wzrostu gospodarczego, stabilność waluty, poziom popytu i podaży na rynkach krajowych i zagranicznych. Do uwarunkowań tych należą także regulacje systemu finansowo-podatkowego, od których w dużej mierze zależy możliwość akumulowania kapitału przez małe i średnie przedsiębiorstwa w celu samofinansowania bieżącej działalności i rozwoju.
            Zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga znajomości zasad marketingu. Sprawność kierowania na różnych poziomach organizacji firmy jest uzależniona między innymi od stopnia rozumienia reguł filozofii marketingowej. Marketing jest dzisiaj istotnym składnikiem filozofii świata biznesu.
            Marketing jest nie tylko dziedziną poznawczą lecz także sumą pewnej praktycznej wiedzy i umiejętności. Potrzeba znajomości marketingu wynika przede wszystkim z wysokiej użyteczności tej wiedzy w praktyce gospodarczej.
            Silna konkurencja na wolnym rynku wymusza wzmacnianie i precyzowanie wszelkich działań marketingowych. Zmiany jakie obecnie się dokonują, pozwalają twierdzić, że przyszłość przedsiębiorstwa zależy m.in. od trafnie sformułowanej strategii marketingowej. 
            Każde przedsiębiorstwo działające na rynku w warunkach konkurencji powinno dążyć do stworzenia przewagi nad konkurentami w określonej sferze swego działania, aby mieć szansę rozwoju. 
            Wśród wielu czynników decydujących o sukcesie firmy niemal zawsze wymienia się odpowiednią strategię marketingową. 
            Zarządzanie strategiczne jest procesem wyboru właściwej strategii marketingowej, czyli sformułowanej, ocenionej i zweryfikowanej za pomocą różnych metod, analiz i narzędzi. 
            Celem pubikacji jest analiza znaczenia i istoty marketingu w usługach materialnych na przykładzie firmy „X”. Do realizacji celu wykorzystano szereg najnowszych pozycji literatury, prasy, a także informacje pozyskane z badanego przedsiębiorstwa, jak i również wiadomości ze stron internetowych. Cała praca składa się z trzech rozdziałów, wstępu, zakończenia oraz wykazu literatury wykorzystywanej przy pisaniu niniejszej pracy.
            W rozdziale pierwszym przedstawiono istotę, funkcje i znaczenie marketingu. Omówiono tutaj rozwój marketingu i jego znaczenie, pojęcie, funkcje i istotę marketingu oraz marketing–mix. W dalszej części dokonano przeglądu różnych strategii marketingowych.
            Rozdział drugi prezentuje marketing w strukturze organizacyjnej firmy. Na początku przedstawiono organizację działu marketingu oraz ewolucyjne zmiany struktury organizacyjnej firmy. W dalszej części scharakteryzowano skuteczne zarządzanie marketingiem. 
            W rozdziale trzecim przedstawiono marketing w usługach materialnych na przykładzie firmy „X”. Omówiono tutaj ogólną charakterystykę przedsiębiorstwa „X” oraz działalność marketingową i jej funkcje w badanej firmie. Następnie scharakteryzowano miejsce marketingu w strategii rozwoju przedsiębiorstwa. 
            W zakończeniu przedstawiono podsumowanie i wnioski wypływające ze stopnia rozwiązania tematu. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spis treści

WSTĘP

ROZDZIAŁ  I.
MARKETING – ISTOTA, FUNKCJE I ZNACZENIE
1.1. Rozwój marketingu i jego znaczenie
1.2. Pojęcie, funkcje i istota marketingu
1.3. Marketing–mix
1.4. Rodzaje strategii marketingowych

ROZDZIAŁ  II.
MARKETING W STRUKTURZE ORGANIZACYJNEJ FIRMY
2.1. Organizacja działu marketingu
2.2. Ewolucyjne zmiany struktury organizacyjnej firmy
2.3. Skuteczne zarządzanie marketingiem

ROZDZIAŁ  III.
MARKETING W USŁUGACH MATERIALNYCH NA PRZYKŁADZIE FIRMY „X”
3.1. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa „X”
3.2. Działalność marketingowa i jej funkcje w badanej firmie
3.3. Miejsce marketingu w strategii rozwoju przedsiębiorstwa

ZAKOŃCZENIE

SPIS RYSUNKÓW I TABEL

LITERATURA


Oprogramowanie sklepu: Sklepna5.pl
Ta strona używa plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je wyłączyć, kliknij [polityka cookies]. Aby ta informacja nie pojawiała się więcej kliknij [zgadzam się].