Analiza źródeł finansowania dostępnych dla MSP na podstawie doświadczeń różnych firm

Producent:MK EBOOKI
Magazyn:jest
Kategoria:03. MSP [10]

Cena: 47.00 PLN




Pozostałe zdjęcia:

 
 

Nowość

Towar polecany

Zobacz dodatkowy opis
Dodaj do listy życzeń

Tytuł:  Analiza źródeł finansowania dostępnych dla MSP na podstawie doświadczeń różnych firm

Liczba stron:  121, 

Cena:  47,00 zł, 

Kategoria:  MSP, 

Wysyłka:  gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji:  polski,
Literatura:  tak
Przypisy:  tak
Format:  publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opis

              Udział małych i średnich przedsiębiorstw w kreacji wolnego i szybko rozwijającego się rynku oraz w tworzeniu nowych miejsc pracy jest znaczący, jednakże zdolność tych firm do innowacji i walki konkurencyjnej zależy od warunków prowadzenia działalności gospodarczej, a w szczególności od stopnia złożoności barier rozwojowych, stawianych małym i średnim przedsiębiorcom w wyniku realizacji planów rozwoju gospodarczego poszczególnych krajów.
              Na początku lat 90-tych XX w. gospodarki krajów europejskich znajdowały się w fazie recesji, zaś Polska rozpoczynała długi okres transformacji w kierunku gospodarki wolnorynkowej. Panaceum na problemy gospodarcze krajów członkowskich Unii Europejskiej i krajów kandydujących miał być rozwój sektora małych i średnich przedsiębiorstw. W tym celu Unia Europejska wydała dla krajów europejskich wiele rekomendacji odnoszących się do poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej, a zwłaszcza kreacji środowiska sprzyjającego rozwojowi małych i średnich przedsiębiorstw.
              Stworzenie wspólnego rynku przyczyniło się do eliminacji niektórych barier rozwojowych stawianych małym i średnim firmom (np. minimalizacja kosztów transakcyjnych), wywołując jednocześnie negatywne skutki, takie jak wzrost obciążeń i kosztów administracyjnych dla przedsiębiorstw przy nadal utrudnionym dostępie małych i średnich firm do zewnętrznego kapitału. Pomimo że rynek usług bankowych oferuje obecnie coraz korzystniejsze warunki finansowania i bogatszą ofertę produktów dla małych i średnich przedsiębiorstw, to uzyskanie kredytu jest nadal trudne i wiąże się ze znacznym formalizmem i zbiurokratyzowaniem procedur związanych z pozyskiwaniem środków finansowych.
              W celu wyeliminowania przeszkód w podejmowaniu efektywnych decyzji inwestycyjnych przez małych i średnich przedsiębiorców, z inicjatywy Komisji Europejskiej oraz Ministerstwa Gospodarki i Polityki Społecznej, zostało opracowanych i wdrożonych w Polsce wiele programów pomocowych dla MSP. Programy te obejmowały dofinansowywanie zarówno szkoleń dla przedsiębiorców i ich pracowników oraz tworzenie sieci konsultacyjno-doradczej, jak W Polsce programy rozwoju otoczenia instytucjonalnego małych i średnich przedsiębiorstw były tworzone na podstawie doświadczeń innych krajów członkowskich.
              W Polsce programy rozwoju otoczenia instytucjonalnego małych i średnich przedsiębiorstw były tworzone na podstawie doświadczeń innych krajów członkowskich. Jednak, jak podkreśla Komisja Europejska, zestaw tzw. „dobrych praktyk” nie musi, a nawet nie powinien być przyjmowany przez konkretne państwo bez uwzględnienia koniecznych korekt obejmujących kulturę przedsiębiorczości i poziom rozwoju gospodarczego.
              Ważnym celem jest określenie przyczyn niewykorzystania przez większość polskich małych i średnich przedsiębiorstw źródeł finansowania, oferowanych przez organizacje pozabankowe, wspierane przez Unię Europejską oraz opracowanie modelu systemu wsparcia finansowego dla tej grupy przedsiębiorstw.
Dla osiągnięcia tak sformułowanego głównego celu niezbędna jest realizacja następujących celów szczegółowych:
              - dotacje dla organizacji parabankowych, świadczących usługi finansowe dla małych i średnich przedsiębiorstw;
              - przedstawienie dostępnych dla małych i średnich przedsiębiorstw źródeł finansowania, 
                 warunków pozyskania kapitału na rynku zewnętrznym oraz struktury finansowej 
                 polskich małych i średnich firm;
              - określenie zasad funkcjonowania pozabankowych organizacji finansowych, a także ich aktywności
                 i czynników zewnętrznych mających wpływ na kształtowanie ich strategii;
              - identyfikacja potrzeb polskich przedsiębiorców i porównanie ich z aktualnym stanem pomocy finansowej
                 dla małych i średnich firm w Polsce oraz z projektowanym systemem pomocy finansowej
                 dla małych i średnich firm;
              - określenie przyczyn rezygnacji polskich małych i średnich przedsiębiorstw z ubiegania się
                 o dofinansowanie z innych źródeł kapitału niż banki.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spis treści

WSTĘP

ROZDZIAŁ  I.
MAŁE I ŚREDNIE PRZEDSIĘBIORSTWA I ICH ZNACZENIE
1.1. Definicja i charakterystyka MSP
1.2. Udział i rola MSP w gospodarce
1.3. Polityka rządu wobec MSP
1.4. Charakterystyka polityki innowacyjnej w Polsce wobec MSP
1.5. Główne założenia strategiczne MSP po wejściu do UE
1.6. Znaczenie MSP
1.7. Bariery rozwoju MSP w Polsce

ROZDZIAŁ  II.
CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA KSZTAŁTOWANIE SIĘ STRUKTURY KAPITAŁU
2.1. Dostępność kapitału
2.2. Rentowność uzyskiwana przez spółkę
2.3. Wpływ struktury aktywów na zarządzanie kapitałem
2.4. Koszt użycia kapitału a stopy zwrotu z inwestycji
2.5. Ryzyko jako element wpływający na wybór struktury kapitału
2.6. Wpływ systemu podatkowego
2.7. Polityka właścicielska

ROZDZIAŁ  III.
ŹRÓDŁA FINANSOWANIA PRZEDSIĘBIORSTW
3.1. Kapitał akcyjny i akcje
3.2. Kredyt bankowy
3.3. Leasing
3.4. Franchising
3.5. Factoring
3.6. Forfaiting
3.7. Venture Capital

ROZDZIAŁ  IV.
FINANSOWANIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ NA PRZYKŁADZIE FIRM,
KTÓRE WYKORZYSTAŁY RÓŻNE FORMY POZYSKIWANIA KAPITAŁU
4.1. Spółka akcyjno – komandytowa
4.2. Spółka komandytowa
4.3. „Biznes Angels”
4.4. „Private equity”
4.5. Rynek „New connect”
4.6. Doświadczenia franchisingowe na przykładzie firmy „X”
4.7. Przykładowe porównanie kredytu i leasingu
4.8. Factoring – ujęcie praktyczne
4.9. Fundusze Venture Capital w rozwoju podmiotów gospodarczych w Polsce

ZAKOŃCZENIE

SPIS RYSUNKÓW I TABEL

LITERATURA


Oprogramowanie sklepu: Sklepna5.pl
Ta strona używa plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je wyłączyć, kliknij [polityka cookies]. Aby ta informacja nie pojawiała się więcej kliknij [zgadzam się].