Analiza produktów bankowych na przykładzie kart płatniczych
Nowość
Towar polecany
Liczba stron: 99,
Cena: 42,00 zł,
Kategoria: Bankowość,
Wysyłka: gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji: polski,
Literatura: tak
Przypisy: tak
Format: publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opis
Występujący w ciągu ostatnich lat w Polsce proces wzrostu gospodarczego powoduje zwiększanie się liczby placówek handlowych, firm, a także osób fizycznych zajmujących się prowadzeniem własnej działalności gospodarczej.
Rynek finansowy w kraju na skutek dynamicznego rozwoju gospodarczego szybko się rozwija. Powstają nowe firmy, zwiększa się liczba zagranicznych inwestorów, co prowadzi do wzrostu transferu kapitału zagranicznego. Rynek finansowy dostosowuje się do zaistniałej sytuacji gospodarczej a jednocześnie do wymogów Unii Europejskiej, która daje możliwość integracji.
Ciągle wzrasta liczba banków, co w konsekwencji prowadzi do zaostrzonej konkurencji. W wyniku konkurencji banki dążą do polepszenia jakości oferowanych usług, pracują nad wprowadzeniem nowych produktów bankowych. Celem tych poczynań jest pozyskanie większej liczby klientów dla polepszenia wyników finansowych i poszerzenia rynku. Polski system bankowy w porównaniu z systemem krajów zachodnich nie jest jeszcze w pełni rozwinięty. Daje to jednak możliwość wykorzystania produktów, które znalazły praktyczne zastosowanie w innych krajach, czego przykładem są karty płatnicze. Banki polskie na wzór zachodnich banków zaczynają wprowadzać na rynek coraz to nowsze karty starając się sprostać w ten sposób potrzebom i oczekiwaniom klientów.
Dynamiczny rozwój polskiego rynku kart bankowych sprawia, że są one jednym z bardziej zyskownych produktów instytucji finansowych.
Publikacja poświęcona jest analizie produktów bankowych w oparciu o karty płatnicze na przykładzie banku PKO BP S.A. Celem publikacji jest przedstawienie tematyki związanej z kartami płatniczymi, ukazanie różnorodności kart, a także analiza procesu związanego z rozwojem rynku kart płatniczych w Polsce. Tezą pracy jest stwierdzenie, że karty płatnicze na polskim rynku są nowoczesną, w miarę bezpieczną i wygodną formą dokonywania płatności. Dowodzi temu fakt, iż rynek kart płatniczych, zarówno na świecie jak i w Polsce, rozwija się coraz bardziej. Codziennie przybywa coraz więcej punktów, które akceptują zapłatę kartami. Karty płatnicze stają się powoli codziennością dla każdego z nas.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Spis treści
WSTĘP
ROZDZIAŁ I.
MARKETING – MIX PRODUKTÓW BANKOWYCH
1.1. Rodzaje produktów bankowych
1.2. Strategia produktu
1.3. Polityka cenowa
1.4. Promocja
1.5. Dystrybucja
ROZDZIAŁ II.
CHARAKTERYSTYKA POLSKIEGO RYNKU KART PŁATNICZYCH
2.1. Rynek kart płatniczych jako element krajowego systemu płatniczego
2.2. Historia polskiej karty płatniczej
2.3. Rynek kart płatniczych w Polsce w ostatnich latach
2.3.1. Rozwój rynku kart płatniczych
2.3.2. Bankomaty
2.3.3. Sieć punktów akceptujących płatności kartami
2.3.4. Systemy płatności rozliczające transakcje kartami płatniczymi
2.4. Aspekty prawne
2.5. Przestępstwa kartowe
2.6. Organizacje zajmujące się problematyką kart płatniczych
oraz rola banku centralnego w zakresie rynku kart
ROZDZIAŁ III.
ANALIZA KART PŁATNICZYCH OFEROWANYCH PRZEZ PKO BP S.A.
3.1. Ogólna charakterystyka banku PKO BP S.A.
3.2. PKO Ekspres
3.2. Karta PKO BIZNES PARTNER
3.4. PKO Graffiti
3.5. PKO Visa Classic
3.6. PKO Visa Gold
3.7. Karta Diners Club
3.8. Karta Kredytowa STUDENT
3.9. Błękitna, srebrna oraz złota karta kredytowa
ZAKOŃCZENIE
SPIS RYSUNKÓW I TABEL
LITERATURA