POLECAMY

System motywacyjny w przedsiębiorstwie na przykładzie firmy z sektora MSP

Producent:MK EBOOKI
Magazyn:jest
Kategoria:03. MSP [10]

Cena: 48.00 PLN




Pozostałe zdjęcia:

 
 

Nowość

Towar polecany

Zobacz dodatkowy opis
Dodaj do listy życzeń

Tytuł:  System motywacyjny w przedsiębiorstwie na przykładzie firmy z sektora MSP

Liczba stron:  129, 

Cena:  48,00 zł, 

Kategoria:  MSP, 

Wysyłka:  gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji:  polski,
Literatura:  tak
Przypisy:  tak
Format:  publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opis

          Motywowanie pracowników to tylko wycinek szerokiego i złożonego przedmiotu. Niemniej jednak powinno zajmować, moim zdaniem, naczelne miejsce w zarządzaniu zasobami ludzkimi w organizacji, chociaż nie we wszystkich firmach jest w taki sposób traktowane.
         Działanie człowieka, jego dążenie do zmian, postępu i lepszej pracy determinowane są motywacją. Stanowi ona proces wyboru jakiego jednostka musi dokonać między różnymi formami aktywności i zachowań, aby osiągnąć cele, które mają zdolność do zaspokajania odczuwanych potrzeb i aspiracji. Ma ona ogromny wpływ na stopień zaangażowania w obowiązki służbowe i wykorzystanie posiadanych zdolności, umiejętności i wiedzy w realizację wytyczonego celu.
         W zachowaniu się człowieka, w angażowaniu się w pracę i obowiązki zawodowe ważną rolę spełnia zawsze motywacja, rozumiana jako proces rządzący wyborem, którego dokonuje jednostka, kierując się dążeniem do osiągnięcia celów, będących wynikiem cenionych przez nią wartości, tj. tego wszystkiego, co jest godne jej pożądania; ma rzeczywistą lub wyobrażalną zdolność do zaspokajania potrzeb. Toteż w każdym procesie kierowania zespołami ludzkimi, trzeba tę motywację właściwie rozbudzać i kształtować.
         Takie kierowanie motywacją wymaga systemowego podejścia do jej treści i czynników (motywatorów), a także tworzenia w przedsiębiorstwie sytuacji motywacyjnych. Dlatego też każda organizacja tworzy własny system motywacyjny, czyli system oddziaływań na swoich uczestników, którego celem jest zachęcanie ich do podejmowania zachowań korzystnych oraz unikania zachowań niekorzystnych z punktu widzenia całości. Brak takiego systemu może powodować ograniczenie aktywności zawodowej niektórych pracowników jedynie do terminowego pobierania wynagrodzenia.
         Polityka świadczeń pozapieniężnych powinna być integralną częścią systemu wynagradzania i wspomagać osiągnięcie celów firmy. Dobra polityka świadczeń pozapieniężnych musi zapewniać dostęp do świadczeń zabezpieczających, materialnych i niematerialnych oraz emerytalnych.
         Firmy powinny rozważyć, w jaki sposób sfinansować i zapewnić pracownikom programy emerytalne. Wiele profitów może zostać wykorzystanych do promowania lepszych stosunków pomiędzy pracownikami; inne, jak np. samochody służbowe, mogą być źródłem podziałów, jeśli nie są zarządzane właściwie. Należy się starać, aby współczynnik sprawności był jak najwyższy. Wartość niektórych profitów powinna być oszacowana w stosunku do kosztu i czasu poświęcanego na ich dostarczanie lub utrzymanie. Przyjęcie pozycji na poziomie mediany rynkowej dla poszczególnych profitów może prowadzić do zbudowania zbyt hojnej polityki świadczeń pozapieniężnych.
         Celem publikacji jest ukazanie problematyki motywowania pracowników do pracy na przykładzie firmy „X”. Szczegółowym celem jest zbadanie m.in. co pracownicy najbardziej cenią sobie w przedsiębiorstwie z bodźców materialnych i niematerialnych, czy myślą o zmianie pracy, co jest dla nich najważniejsze, czy odczuwają stres oraz czy stosunki między pracownikami w badanej firmie są dobre.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spis treści

WSTĘP

ROZDZIAŁ  I.
PODSTAWOWE ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z MOTYWACJĄ
1.1. Pojęcie i rodzaje motywacji
1.2. Koncepcje motywacji
       1.2.1. Teorie treści motywacji
       1.2.2. Teorie procesu motywacji
       1.2.3. Bodziec – Reakcja – Konsekwencje – Przyszłe zachowania
       1.2.4. Szczególne koncepcje motywacji
1.3. Modele motywacji

ROZDZIAŁ  II.
CZYNNIKI MOTYWACYJNE
2.1. Istota i funkcje wynagrodzeń
2.2. Motywowanie poprzez awans
2.3. Czynniki płacowe i pozapłacowe

ROZDZIAŁ  III.
CHARAKTERYSTYKA ŚRODOWISKA BADAŃ
3.1. Historia i profil działalności badanej firmy
3.2. Misja i cele strategiczne firmy „X”
3.3. Struktura organizacyjna i struktura zatrudnienia w firmie „X”
3.4. System partycypacji pracowników w zarządzaniu w badanej firmie
        3.4.1. Bezpośrednie współuczestnictwo pracowników w zarządzaniu
        3.4.2. Pośrednie współuczestnictwo w zarządzaniu

ROZDZIAŁ  IV.
ANALIZA I INTERPRETACJA WYNIKÓW BADAŃ
4.1. Problem badawczy i cele badań
4.2. Metodologia badań i narzędzia badawcze
4.3. Analiza i interpretacja wyników badań
        4.3.1. Badanie ankietowe – pracownicy firmy
        4.3.2. Wywiad bezpośredni – kadra zarządzająca

ROZDZIAŁ  V.
WNIOSKI I ZALECENIA
5.1. Wnioski z badań – mocne i słabe strony systemu motywacyjnego w firmie „X”
5.2. Zalecenia dla menedżerów firmy „X” dotyczące motywowania pracowników
5.3. Propozycje zmian w systemie motywacyjnym badanej firmy

ZAKOŃCZENIE

BIBLIOGRAFIA

SPIS RYSUNKÓW, TABEL I WYKRESÓW

ANEKS


Oprogramowanie sklepu: Sklepna5.pl
Ta strona używa plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je wyłączyć, kliknij [polityka cookies]. Aby ta informacja nie pojawiała się więcej kliknij [zgadzam się].