Kredyt konsumencki

Producent:MK EBOOKI
Magazyn:jest
Kategoria:06. BANKOWOŚĆ [10]

Cena: 52.00 48.00 PLN
Najniższa cena tego towaru, jaka obowiazywala w okresie 30 dni przed wprowadzeniem promocji: 52.00 PLN




Pozostałe zdjęcia:

 
 

Towar w promocji

Nowość

Towar polecany

Zobacz dodatkowy opis
Dodaj do listy życzeń

Tytuł:  Kredyt konsumencki, 

Liczba stron:  141, 

Cena:  48,00 zł, 

Kategoria:  Bankowość, 

Wysyłka:  gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji:  polski,
Literatura:  tak
Przypisy:  tak
Format:  publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opis

           Po przystąpieniu do Unii Europejskiej, Polska stała się częścią jednolitego europejskiego rynku, wielkiej przestrzeni ekonomicznej, która jest miejscem agresywnej konkurencji, w wyścigu o pozyskanie klienta. W warunkach nieustannie rozwijającej się gospodarki rynkowej niezwykle ważnym problemem, na który należy zwrócić uwagę jest ochrona praw konsumenta. Wobec wielu ofert produktów i usług dostępnych na rynku, oraz przeróżnych praktyk mających na celu wywieranie wpływu na decyzje, zagrożeniu ulega suwerenność konsumenta.
           Głównym celem niniejszej publikacji jest charakterystyka kredytu konsumenckiego obowiązującego na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2001 o kredycie konsumenckim (Dz. U. z 2001 r. Nr 100, poz. 1081). W pracy została wyjaśniona kwestia czym jest kredyt konsumencki, kto może udzielać kredytów konsumenckich oraz co się uważa za umowę o kredyt konsumencki. Ponadto praca odpowiada na pytanie: jakie są obowiązki przedsiębiorcy udzielającego kredytu konsumenckiego, co powinna zawierać umowa o kredyt konsumencki oraz do czego klient ma prawo zawierając umowę o kredyt konsumencki. 
           Do realizacji celu wykorzystano szereg najnowszych pozycji literatury, prasy, aktów prawnych, a także informacje pozyskane ze stron internetowych oraz niektórych banków.
Problemy badawcze przedstawione w publikacji, to:
           1. Co to jest kredyt konsumencki?
           2. Kto może udziale kredytów konsumenckich?
           3. Co się uważa za umowę o kredyt konsumencki?
           4. Jakie są obowiązki przedsiębiorcy, który udziela kredytu konsumenckiego?
           5. Co powinna zawierać umowa o kredyt konsumencki?
           6. Do czego ma się prawo zawierając umowę o kredyt konsumencki?
           Cała publikacja składa się z czterech rozdziałów, wstępu, zakończenia, oraz wykazu literatury wykorzystywanej przy pisaniu niniejszej pracy. Praca została napisana w oparciu o materiały własne niektórych banków, literaturę przedmiotu i artykuły z czasopism oraz Internetu.
           W rozdziale pierwszym przedstawiono charakterystykę kredytu i jego roli gospodarczej. Omówiono tutaj zarys sytemu bankowego w Polsce, pojęcie kredytu i jego znaczenie w działalności banków oraz funkcje, cele i rodzaje kredytów. Następnie scharakteryzowano kredyt i jego rolę w budżecie gospodarstw domowych oraz istotę, znaczenie i klasyfikację ryzyka kredytowego.
           W drugim rozdziale przedstawiono zdolność kredytową oraz zabezpieczenie kredytu. Rozpoczęto od analizy i oceny zdolności kredytowej będącej warunkiem udzielenia kredytu, a w szczególności opisano zbieranie informacji o kredytobiorcy, ocenę sytuacji finansowej kredytobiorcy oraz prawne, formalne i finansowe aspekty zawarcia umowy kredytowej. W dalszej części tego rozdziału przedstawiono problematykę zabezpieczenia kredytu jako ograniczenie ryzyka banku oraz czynności proceduralne banku po udzieleniu kredytu. 
           Rozdział trzeci niniejszej pracy obejmuje kredyt konsumencki. Przedstawiono tutaj pojęcie i istotę kredytu konsumenckiego, ustawę o kredycie konsumenckim, ewolucję zmian w ustawie oraz propozycje nowych regulacji, a także zagadnienia upadłości konsumenckiej. W dalszej części ukazano makroekonomiczne i rynkowe aspekty kredytu konsumpcyjnego, polskie rozwiązania dotyczące kredytu konsumenckiego oraz nielegalne praktyki oferentów kredytu konsumenckiego. 
           W rozdziale czwartym przedstawiono analizę kredytów konsumenckich wybranych banków. Scharakteryzowano na samym początku kredyty gotówkowe oraz kredyty mieszkaniowe. Poza tym omówiono procedury kredytowe na przykładzie banku PKO BP S.A. Następnie przedstawiono na podstawie ankiet opinie klientów na temat kredytów konsumenckich.
           W zakończeniu przedstawiono podsumowanie i wnioski wypływające ze stopnia rozwiązania tematu.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spis treści

WSTĘP

ROZDZIAŁ  I.
KREDYT I JEGO ROLA GOSPODARCZA
1.1. Zarys sytemu bankowego w Polsce
1.2. Pojęcie kredytu i jego znaczenie w działalności banków
1.3. Funkcje, cele i rodzaje kredytów
1.4. Kredyt i jego rola w budżecie gospodarstw domowych
1.5. Istota, znaczenie i klasyfikacja ryzyka kredytowego

ROZDZIAŁ  II.
ZDOLNOŚĆ KREDYTOWA ORAZ ZABEZPIECZENIE KREDYTU
2.1. Analiza i ocena zdolności kredytowej warunkiem udzielenia kredytu
       2.1.1. Zbieranie informacji o kredytobiorcy
       2.1.2. Ocena sytuacji finansowej kredytobiorcy
       2.1.3. Prawne, formalne i finansowe aspekty zawarcia umowy kredytowej
2.2. Zabezpieczenie kredytu jako ograniczenie ryzyka banku
       2.2.1. Prawne podstawy zabezpieczeń
       2.2.2. Formy zabezpieczenia kredytu, kryteria wyboru i wycena
       2.2.3. Zabezpieczenia osobiste
       2.2.4. Zabezpieczenia rzeczowe
2.3. Czynności proceduralne banku po udzieleniu kredytu
       2.3.1. Kontrola kredytu
       2.3.2. Odzyskiwanie kredytów
       2.3.3. Postępowanie windykacyjne

ROZDZIAŁ  III.
KREDYT KONSUMENCKI
3.1. Pojęcie i istota kredytu konsumenckiego
3.2. Ustawa o kredycie konsumenckim
3.3. Ewolucja zmian w ustawie oraz propozycje nowych regulacji
3.4. Zagadnienia upadłości konsumenckiej
3.5. Makroekonomiczne i rynkowe aspekty kredytu konsumpcyjnego
3.6. Polskie rozwiązania dotyczące kredytu konsumenckiego
3.7. Nielegalne praktyki oferentów kredytu konsumenckiego

ROZDZIAŁ  IV.
ANALIZA KREDYTÓW KONSUMENCKICH WYBRANYCH BANKÓW
4.1. Kredyty gotówkowe
4.2. Kredyty mieszkaniowe
4.3. Procedury kredytowe na przykładzie banku PKO BP S.A.
4.4. Opinie klientów na temat kredytów konsumenckich – analiza ankiet

ZAKOŃCZENIE

SPIS RYSUNKÓW I TABEL

LITERATURA


Oprogramowanie sklepu: Sklepna5.pl
Ta strona używa plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je wyłączyć, kliknij [polityka cookies]. Aby ta informacja nie pojawiała się więcej kliknij [zgadzam się].