Leasing jako nowoczesna forma finansowania działalności gospodarczej
Nowość
Towar polecany
Tytuł: Leasing jako nowoczesna forma finansowania działalności gospodarczej,
Liczba stron: 89,
Cena: 47,00 zł,
Kategoria: Finanse,
Wysyłka: gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji: polski,
Literatura: tak
Przypisy: tak
Format: publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opis
Działalność przedsiębiorstw w warunkach współczesnej gospodarki, charakteryzuje się niepewnością oraz wysoką konkurencyjnością. Głównym problemem z jakim stykają się współczesne polskie przedsiębiorstwa jest zupełny brak lub też ograniczone zasoby finansowe. Dlatego firmy sięgają po różne instrumenty pomagające zasilić je finansowo czy też bezpośrednio wyposażyć w aktywa trwałe.
Do takich rozwiązań zaliczyć można przede wszystkim kredyty bankowe, pożyczone pieniądze od innych podmiotów niż banki, franchising oraz bardzo popularny w ostatnich latach leasing.
Leasing jest doskonałym narzędziem finansowania inwestycji niemal dla każdej firmy. Z leasingu korzystają zarówno spółki giełdowe, przedsiębiorstwa komunalne, małe przedsiębiorstwa prywatne, spółki rodzinne, jak i klienci indywidualni.
Wybór leasingu wiąże się z rachunkiem jego efektywności. Na jego opłacalność ma wpływ szereg czynników, z których najbardziej istotne to czynniki prawne, organizacyjne i ekonomiczne. Ich szczegółowa analiza pozwala wskazać, w jakich przypadkach leasing jest najlepszym rozwiązaniem dla polskiego przedsiębiorcy.
Niniejsza publikacja poświęcona jest właśnie tematyce leasingu, stanowiącego nowoczesną i niekonwencjonalną formę finansowania przedsiębiorczości. Leasing daje bowiem możliwości pozyskiwania środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych niezbędnych w działalności gospodarczej. Dzięki dostępności leasingu możliwe staje się pokonanie barier kapitałowych ograniczających rozwój przedsiębiorstwa.
Celem niniejszej publikcji jest przede wszystkim przedstawienie leasingu jako źródło finansowania aktywów trwałych w badanym przedsiębiorstwie. Natomiast cele poboczne sprowadzają się do omówienia rodzajów leasingu, podkreślenia jego zalet i korzyści, ewentualnych niebezpieczeństw, które mogą dotknąć leasingobiorcę, a przede wszystkim do pokazania regulacji prawno-podatkowych leasingu w świetle obowiązujących uregulowań prawnych przed i po wejściu Polski do Unii Europejskiej.
Na potrzeby publikacji postawiono następującą hipotezę badawczą: leasing jest bardziej opłacalnym źródłem finansowania aktywów trwałych niż kredyt bankowy.
Udowodnienie postawionej hipotezy, jak również osiągnięcie zamierzonych celów było możliwie dzięki dogłębnej analizie literatury przedmiotu, wnikliwej analizie aktów prawnych oraz własnym obliczeniom w zakresie porównania leasingu i kredytu bankowego w zakresie finansowania działalności badanego przedsiębiorstwa.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Spis treści
WSTĘP
ROZDZIAŁ I.
LEASING W ŚWIETLE ROZWAŻAŃ TEORETYCZNYCH
1.1. Geneza i rozwój leasingu w Polsce i na świecie
1.2. Istota i rodzaje leasingu
1.2.1. Leasing finansowy
1.2.2. Leasing operacyjny
1.2.3. Leasing pośredni
1.2.4. Leasing bezpośredni
ROZDZIAŁ II.
REGULACJE PRAWNO-PODATKOWE LEASINGU
2.1. Regulacje umowy leasingu w polskim kodeksie cywilnym
2.2. Leasing w świetle ustawy o rachunkowości i Międzynarodowych Standardów Rachunkowości
2.3. Leasing w podatku od towarów i usług
2.4. Międzynarodowe prawo handlowe
ROZDZIAŁ III.
UMOWA LEASINGU I ZASADY JEJ SPORZĄDZANIA
3.1. Treść umowy leasingu
3.2. Forma umowy leasingowej
3.3. Skutki umowy leasingu dla finansującego i korzystającego w zależności od treści umowy
ROZDZIAŁ IV.
STUDIUM PRZYPADKU WYKORZYSTANIA LEASINGU
PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWO „X”
JAKO ŹRÓDŁA FINANSOWANIA ZAKUPU ŚRODKÓW TRANSPORTU
4.1. Rynek usług leasingowych w Polsce
4.2. Charakterystyka działalności przedsiębiorstwa „X”
4.2.1. Pozycja rynkowa „X”
4.2.2. Kierunki sprzedaży
4.2.3. Odbiorcy
4.2.4. Dostawcy
4.3. Wykorzystanie leasingu jako źródła finansowania zakupu nowych samochodów
4.4. Analiza porównawcza leasingu i kredytu jako źródła finansowania działalności
PODSUMOWANIE
SPIS TABEL
SPIS WYKRESÓW
BIBLIOGRAFIA