Stan i perspektywy bankowości elektronicznej w Polsce

Producent:MK EBOOKI
Magazyn:jest
Kategoria:06. BANKOWOŚĆ [10]

Cena: 49.00 PLN




Pozostałe zdjęcia:

 
 

Nowość

Towar polecany

Zobacz dodatkowy opis
Dodaj do listy życzeń

Tytuł:  Stan i perspektywy bankowości elektronicznej w Polsce, 

Liczba stron:  134, 

Cena:  49,00 zł, 

Kategoria:  Bankowość, 

Wysyłka:  gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji:  polski,
Literatura:  tak
Przypisy:  tak
Format:  publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opis

           Sektor bankowy, ze względu na specyfikę swojej działalności i niematerialny charakter większości usług bankowych, jest szczególnie podatny na stosowanie elektronicznych kanałów komunikacji. Do obsługi klientów kanały te zaczęto wykorzystywać już ponad 40 lat temu. Jednak dopiero od potowy lat 90-tych XX w., głównie dzięki zastosowaniu Internetu, nastąpiło wyraźne przyspieszenie rozwoju bankowości elektronicznej. 
           Proces wdrażania nowych technologii w bankowości polega nie tylko na usprawnieniu dotychczasowych metod świadczenia usług bankowych i redukcji kosztów, lecz umożliwia także przezwyciężanie wielu przestrzennych, czasowych i organizacyjnych ograniczeń w działalności bankowej. Ponadto, zastosowanie elektronicznych kanałów komunikacji stymuluje powstawanie kolejnych innowacji w zakresie usług bankowych. Zmienia się postrzeganie samych banków, które poszukują dla siebie nowej roli na kształtującym się wciąż rynku elektronicznych usług finansowych. Jednocześnie następują zmiany preferencji i zachowań klientów banków, którzy korzystając z osiągnięć rewolucji informatycznej stają się aktywnymi uczestnikami tego rynku.
           Dostępność kanałów elektronicznych w ofertach banków jest na rynku polskim relatywnie wysoka. Jednak poszczególne kanały są bardzo zróżnicowane pod względem segmentu klientów, pełnionej funkcji i intensywności wykorzystania. Na rynku bankowości detalicznej najważniejszym elektronicznym kanałem dystrybucji usług jest niewątpliwie Internet. Pod względem liczby użytkowników i rozpowszechnienia w ofertach banków jest on już drugim (zaraz po oddziałach) najważniejszym kanałem komunikacji. Natomiast na rynku bankowości elektronicznej dla przedsiębiorstw, bankowość internetowa dominuje w Polsce pod względem liczby klientów, a ustępuje dedykowanej bankowości komputerowej między innymi pod względem liczby i wolumenu dokonywanych przelewów. Sytuacja ta spowodowana jest znacznie wcześniejszym wprowadzeniem home bankingu do oferty banków i zdominowaniem przez ten kanał rynku klientów korporacyjnych na wiele lat. Jednak przewiduje się, że już niedługo home banking straci swoją obecną pozycję na tym dynamicznie rozwijającym się rynku na rzecz bankowości internetowej.
           Obecnie kanał telefoniczny pełni głównie funkcje informacyjne i pomocnicze w stosunku do innych kanałów elektronicznych (głównie Internetu), a kluczowe operacje (tj. przelewy) rzadko są realizowane za jego pośrednictwem. Natomiast bankowość przenośna (mobilna) odgrywa marginalną rolę na polskim rynku bankowości elektronicznej. Telefony komórkowe są w Polsce (podobnie jak w innych krajach) w bardzo niewielkim stopniu wykorzystywane do przeprowadzania operacji finansowych, mimo że penetracja telefonów komórkowych jest zdecydowanie wyższa niż penetracja Internetu. W praktyce wykorzystywany jest tylko kanał SMS, jednak głównie do biernego otrzymywania komunikatów. Obecnie duże nadzieje na rozwój bankowości przenośnej wiąże się z popularyzacją telefonii komórkowej trzeciej generacji w ramach technologii UMTS.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spis treści

WSTĘP

ROZDZIAŁ  1.
POJĘCIE I KLASYFIKACJA BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ
1.1. Przegląd definicji bankowości elektronicznej
       1.1.1. Zestaw środków technicznych
       1.1.2. Bankowość elektroniczna jako usługa
       1.1.3. Specyficzna forma działalności
       1.1.4. Uniwersalna definicja bankowości elektronicznej
1.2. Systematyka bankowości elektronicznej
       1.2.1. Rodzaje klientów
       1.2.2. Kanały komunikacji
       1.2.3. Tryby dostępu
       1.2.4. Poziomy dostępu
       1.2.5. Typy modeli bankowości elektronicznej
       1.2.6. Terminy związane z bankowością elektroniczną

ROZDZIAŁ  2.
ROZWÓJ ELEKTRONICZNYCH KANAŁÓW DYSTRYBUCJI W BANKOWOŚCI
2.1. Ewolucja bankowości elektronicznej
        2.1.1. Bankowość terminalowa i telefoniczna
        2.1.2. Poszukiwanie nowych rozwiązań dla bankowości elektronicznej
        2.1.3. Rozwój bankowości elektronicznej od połowy lat 90-tych XX w.
2.2. Znaczenie Internetu dla rozwoju bankowości elektronicznej
        2.2.1. Specyfika usług bankowych
        2.2.2. Rozwój Internetu na świecie
        2.2.3. Detaliczna bankowość internetowa na świecie
2.3. Rozwój bankowości elektronicznej w Polsce

ROZDZIAŁ  3.
OCENA EKONOMICZNYCH SKUTKÓW W BANKOWOŚCI
ELEKTRONICZNEJ ORAZ PERSPEKTYWY ROZWOJU
3.1. Nakłady inwestycyjne
3.2. Wpływ na zatrudnienie w sektorze bankowym
3.3. Oczekiwania klientów detalicznej bankowości internetowej
3.4. Bariery rozwoju bankowości internetowej
3.5. Dynamika i perspektywy rozwoju detalicznej bankowości internetowej
3.6. Wpływ integracji z Unią Europejską na polski rynek bankowości elektronicznej
 
ROZDZIAŁ  4.
BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA W POLSCE W OPINII PRZEDSTAWICIELI
BANKÓW ORAZ UŻYTKOWNIKÓW INTERNETU – BADANIA ANKIETOWE
4.1. Charakterystyka klientów bankowości internetowej
4.2. Rozwój bankowości elektronicznej w Polsce
4.3. Efekty finansowe
4.4. Usługi finansowe i transakcje w Internecie
4.5. Korzystanie z bankowości internetowej
4.6. Opinie osób niekorzystających z bankowości internetowej

ZAKOŃCZENIE

SPIS RYSUNKÓW I TABEL

LITERATURA


Oprogramowanie sklepu: Sklepna5.pl
Ta strona używa plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je wyłączyć, kliknij [polityka cookies]. Aby ta informacja nie pojawiała się więcej kliknij [zgadzam się].