Charakterystyka zamówień publicznych

Producent:MK EBOOKI
Magazyn:jest
Kategoria:07. POZOSTAŁE [10]

Cena: 44.00 PLN




Pozostałe zdjęcia:

 
 

Nowość

Towar polecany

Zobacz dodatkowy opis
Dodaj do listy życzeń

Tytuł:  Charakterystyka zamówień publicznych

Liczba stron:  85, 

Cena:  44,00 zł, 

Kategoria:  Pozostałe, 

Wysyłka:  gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji:  polski,
Literatura:  tak
Przypisy:  tak
Format:  publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opis

              Celem niniejszej publikacji jest ukazanie tego, czym są zamówienia publiczne, czemu mają służyć oraz kto zobowiązany jest do ich stosowania i dlaczego.
              W publikacji ukazano jak państwo, jako największy dysponent środków publicznych nagromadzonych w skutek obciążeń nakładanych na społeczeństwo (podatki, cła, opłaty), ma zamiar doprowadzić do tego, aby nie były one marnotrawione, lecz oszczędnie i efektywnie wydatkowane. Jako, że gromadzenie tych środków należy nie tylko do praw, ale także do obowiązków suwerena, to i zasadnym wydaje się obowiązek racjonalnego ich wydatkowania.
Głównie, dlatego państwo w celu przejrzystego uregulowania zasad wydatkowania środków publicznych, powołało do życia ustawę z dnia 10 czerwca 1994r. o zamówieniach publicznych, które mimo niewątpliwych walorów tj. antykorupcyjny charakter przyjętych w niej uregulowań, ma też wady, które należy wykluczyć aby zasadność jej istnienia nie mogła budzić wątpliwości.
              Ponadto przedstawiono, jak stosowanie postępowania przetargowego w realizacji potrzeb społecznych prowadzi do oszczędzania pieniędzy publicznych.
              Wykazano także, jak ważne jest, aby mechanizm działania ustawy mógł w dłuższym okresie doprowadzić do powstania systemu zamówień publicznych, a więc zespołu reguł, instytucji i podmiotów, które będą w stanie poprawnie funkcjonować na rynku, gdyż cechą charakterystyczną gospodarek opartych na mechanizmach rynkowych jest jawne i zorganizowane wydawanie publicznych pieniędzy. W związku z czym poniższe opracowanie zawiera cztery rozdziały.
              Dlatego też, aby doprowadzić do założonego na wstępie celu, rozdział I traktuje o istocie zamówień publicznych, zarówno w ujęciu prawnym, jak i w literaturze przedmiotu. Zawarto w nim wszystkie podstawowe treści dotyczące zamówień, a w szczególności podstawowe unormowania prawne, określenie systemu zamówień publicznych, określenie środków publicznych i ich dysponentów, podstawowe założenia systemu zamówień publicznych oraz określenie podstawowych założeń ustawy, które mają zagwarantować przejrzyste i racjonalne wydatkowanie środków publicznych.
              Ponieważ system zamówień publicznych zobowiązuje dysponentów środków publicznych do stosowania trybów zawartych w ustawie o z.p., rozdział II poświęcono właśnie tym trybom, to znaczy omówiono tryby przetargu: ograniczonego, nieograniczonego, dwustopniowego oraz tryby nieprzetargowe tj.: negocjacje z zachowaniem konkurencji,  zapytanie o cenę, a także zamówienia z wolnej ręki.
              Natomiast przedmiotem rozdziału III są zagadnienia dotyczące całości postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a więc w szczególności postępowania przygotowawczego i postępowania przetargowego.
Ponadto w rozdziale IV, poruszono zagadnienia dotyczące, umów w sprawach zamówień publicznych, a więc zagadnienia dotyczące zawarcie umowy, terminów i stron, treści tj. (przedmiotu umowy, harmonogramu jej wykonania, zabezpieczenia należytego wykonania umowy, kar umownych i odbioru przedmiotu umowy), zmiany lub rozwiązania umowy oraz postanowień końcowych.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spis treści

WSTĘP

ROZDZIAŁ  I.
CHARAKTERYSTYKA SYSTEMU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH W TEORII
1.1. Instytucja Zamówień Publicznych
1.2. Znaczenie zamówień publicznych w prawie
1.3. Zamówienia publiczne w ujęciu literaturowym
1.4. Nowe prawo zamówień publicznych
       1.4.1. Źródła prawa zamówień publicznych w Polsce
       1.4.2. Procedury udzielania zamówień publicznych
       1.4.3. Tryby udzielania zamówień
       1.4.4. Nowe rozwiązania i instytucje
       1.4.5. Nowe prawo z zakresu elektronicznych zamówień publicznych
1.5. Zalety i wady nowego prawa zamówień publicznych

ROZDZIAŁ  II.
TRYBY UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
2.1. Przetarg ograniczony
2.2. Przetarg dwustopniowy
2.3. Negocjacje z zachowaniem konkurencji
2.4. Zapytanie o cenę
2.5. Zamówienia z wolnej ręki

ROZDZIAŁ  III.
POSTĘPOWANIE O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
3.1. Postępowanie przygotowawcze
       3.1.1. Określenie przedmiotu zamówienia
       3.1.2. Zgłoszenie zapotrzebowania
       3.1.3. Preferencje krajowe
       3.1.4. Komisja przetargowa
       3.1.5. Wybór trybu postępowania
       3.1.6. Wstępna kwalifikacja
       3.1.7. Ogłoszenie o postępowaniu przetargowym
       3.1.8. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
3.2. Postępowanie przetargowe
       3.2.1. Oferta
       3.2.2. Protokół postępowania
       3.2.3. Wadium
       3.2.4. Protesty, odwołania, postępowanie przed sądem
3.3. Postępowanie odwoławcze

ROZDZIAŁ  IV.
UMOWY W SPRAWACH ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
4.1. Zawarcie umowy
4.2. Przedstawiciele i pełnomocnicy składający oświadczenie woli
4.3. Treść umowy
4.4. Harmonogram wykonania przedmiotu umowy
4.5. Obowiązki stron
4.6. Rozwiązanie umowy

PODSUMOWANIE

BIBLIOGRAFIA


Oprogramowanie sklepu: Sklepna5.pl
Ta strona używa plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je wyłączyć, kliknij [polityka cookies]. Aby ta informacja nie pojawiała się więcej kliknij [zgadzam się].