Analiza strategiczna firmy jako podstawa do założeń strategii rozwoju
Nowość
Towar polecany
Tytuł: Analiza strategiczna firmy jako podstawa do założeń strategii rozwoju,
Liczba stron: 108,
Cena: 48,00 zł,
Kategoria: Marketing,
Wysyłka: gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji: polski,
Literatura: tak
Przypisy: tak
Format: publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opis
Sukces firmy zależy nie tylko od jej wielkości, ale od tego czy jest ona ekspansywna. Firma powinna do czegoś dążyć, powinna chcieć coś osiągnąć w swojej dziedzinie. Małe ale mobilne firmy często odnoszą sukces i wtedy stają się wielkie.
Firma, wkraczająca w przyszłość i taka która chce się rozwijać, musi wiedzieć, czym chce być, jakie cele i w jaki sposób ma je osiągnąć, jakie ma szansę powodzenia, z jakimi zagrożeniami musi się liczyć w osiągnięciu pozycji.
Menedżerowie muszą opracować koncepcję całościowego rozwoju firmy i jego przyszłej pozycji na rynku i otoczenia. Tak opracowana koncepcja uwzględniająca własne wyobrażenia o przyszłości i uwarunkowania sytuacyjne oraz potrzeby i możliwości nazywa się strategią.
Strategia, to określona koncepcja systemowego działania (plan działań), polegająca na formułowaniu zbioru długookresowych celów przedsiębiorstwa i ich modyfikacji w zależności od zmian zachodzących w jego otoczeniu, określeniu zasobów i środków niezbędnych do realizacji tych celów oraz sposobów postępowania zapewniających optymalne ich rozmieszczenie i wykorzystanie w celu elastycznego reagowania na wyzwania rynku i zapewnienie przedsiębiorstwu korzystnych warunków egzystencji i rozwoju.
Menedżer przed zbudowaniem dobrej i skutecznej strategii firmy, powinien dokonać dwóch analiz: strategiczną diagnozę otoczenia firmy i strategiczną diagnozę organizacji.
Celem publikacji jest ocena analizy strategicznej firmy na przykładzie przedsiębiorstwa „X”. Analiza ta ma posłużyć za podstawę do założeń strategii rozwoju badanej firmy. Do realizacji celu wykorzystano szereg najnowszych pozycji literatury, prasy, a także informacje pozyskane z firmy „X”.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Spis treści
WSTĘP
ROZDZIAŁ I.
ISTOTA STRATEGII I JEJ ZNACZENIE DLA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTWA
1.1. Pojęcie strategii w organizacji
1.2. Rola analizy strategicznej
1.3. Formułowanie strategii rozwoju firmy
1.4. Rodzaje strategii, wybór i realizacja strategii
1.5. Strategia jako etap zarządzania strategicznego
ROZDZIAŁ II.
CHARAKTERYSTYKA SPÓŁKI „X”
2.1. Geneza i rozwój działalności firmy
2.2. Charakterystyka rynku i produktów
2.3. Struktura organizacyjna i organizacja pracy
2.4. Analiza kondycji finansowej spółki
ROZDZIAŁ III.
ANALIZA STRATEGICZNA DLA FIRMY „X”
3.1. Analiza PEST
3.2. Analiza makrootoczenia
3.3. Analiza otoczenia konkurencyjnego – mikrootoczenia
3.4. Analiza wewnętrzna przedsiębiorstwa
3.5. Ocena pozycji strategicznej firmy
3.6. Analiza SWOT
ROZDZIAŁ IV.
PLAN STRATEGICZNY DLA FIRMY „X”
4.1. Strategia rozwoju produktu
4.2. Polityka cen
4.3. Sposoby ułatwienia wejścia na rynek i promocji produktu
4.4. Dystrybucja produktu
4.5. Zalecenia strategiczne
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
SPIS RYSUNKÓW, TABEL I WYKRESÓW