Logstyczna obsługa procesów dystrybucji
Nowość
Towar polecany
Tytuł: Logistyczna obsługa procesów dystrybucji,
Liczba stron: 87,
Cena: 45,00 zł,
Kategoria: Marketing,
Wysyłka: gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji: polski,
Literatura: tak
Przypisy: tak
Format: publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opis
Logistyka jest terminem opisującym proces planowania, realizowania i kontrolowania sprawnego i efektywnego ekonomicznie przepływu surowców, materiałów do produkcji, wyrobów gotowych oraz odpowiedniej informacji z punktu pochodzenia do punktu konsumpcji w celu zaspokojenia wymagań klienta. Działania logistyczne mogą obejmować (choć nie muszą się do nich ograniczać): obsługę klienta, prognozowanie popytu, przepływ informacji, kontrolę zapasów, czynności manipulacyjne, realizowanie zamówień, czynności reparacyjne i zaopatrywanie w części, lokalizacja zakładów produkcyjnych i składów, procesy zaopatrzeniowe, pakowanie, obsługę zwrotów, gospodarowanie odpadami, czynności transportowe i składowanie.
Logistyka, zarządzanie transportem i dystrybucja od lat dziewięćdziesiątych zaczęły być spostrzegane jako ważne ogniwo w systemie działalności przedsiębiorstw. System wolno rynkowy przyniósł nowe zasady: to nie klient musi szukać towaru, a producenci i dystrybutorzy walczą o klienta.
W procesie oddziaływania na rynek przedmiotem uwagi marketingu staje się dystrybucja, rozumiana jako analizowanie rozmaitych możliwości wyznaczania dróg obiegu produktu na rynku, dokonywanie wyboru najbardziej korzystnych kanałów dystrybucji, opracowanie programów współdziałania producentów z hurtownikami i detalistami, ustalanie sprawnych procedur oferowania, zamawiania i dostawy produktów, minimalizowanie kosztów sprzedaży, wykorzystywanie logistyki do zapewnienia dostawy towarów we „właściwym czasie”, stosowanie do lokalizacji nabywców. Wieloletnia praktyka stosowania metod marketingu wymusiła niejako pojęcie logistyki, dodając czasem jej przymiotnik „marketingowa”, co oznacza jednak działanie w ramach przedsiębiorstwa, na rzecz tego przedsiębiorstwa i najczęściej z zastosowaniem wąsko rozumianych pól decyzyjnych, a więc niekompleksowych rachunków optymalizacyjnych. Jest więc rzeczą naturalną, że pojawiła się logistyka jako odrębna dziedzina. Wykorzystuje ona stosowane dotąd metody, wzbogacają je znacznie szerszym polem manewru dzięki wykorzystywaniu głębszych przekrojów informacyjnych i kompleksowych systemów informatycznych oraz stosowaniu symulacji komputerowej, a przede wszystkim przez zwróceni uwagi na kanały dystrybucyjne towarów, w których logistyka jest nadrzędna, a dane przedsiębiorstwo staje się podsystemem tak rozumiany systemów.
W misji dystrybucji najlepiej może się ujawnić stopień realizacji misji przedsiębiorstwa, rozumianej jako zbiór celów, które mają być osiągnięte przez system w specyficznym kontekście produktu/rynku. Misję dystrybucji można natomiast określać w kategoriach obsługiwanych kanałów, typu produktów, punktów sprzedaży orz wymagań odbiorców.
Wielkości docelowe systemów logistycznych wskazują na skrócenie cyklu produkcyjnego i redukcję zapasów, co dla samego marketingu jest problemem niewiele znaczącym, podczas gdy dla przedsiębiorstwa produkcyjnego jest to naczelne zadanie, formułowane w kategoriach zarządzania logistycznego.
Zarządzanie logistyczne w dystrybucji w szczególny sposób traktuje jakość obsługi klienta. Chociaż polityka obsługi klienta wykracza znacznie poza obszar zainteresowań logistyki i obejmuje działania z zakresu marketingu, finansów i innych sfer przedsiębiorstwa, to jednak wśród działań mających na celu zapewnienie należytej obsługi klienta szczególną rolę odgrywają działania logistyczne. Ponieważ każde z tych działań ma wpływ na otrzymanie przez klienta właściwego produktu, o właściwej jakości, we właściwym miejscu, we właściwym czasie i po właściwych kosztach, dążenie do właściwej obsługi klienta sprowadza się do zintegrowanego zarządzania działaniami logistycznymi w taki sposób, aby osiągnąć niezbędny poziom zadowolenia klienta przy możliwie najniższych kosztach globalnych. Obsługę klienta można więc zdefiniować jako zdolność systemu logistycznego przedsiębiorstwa do zaspokojenia klientów pod względem czasu, niezawodności, komunikacji i wygody. Każdy z tych elementów odgrywa w logistyce specyficzną rolę.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Spis treści
WSTĘP
ROZDZIAŁ I.
ISTOTA, FUNKCJE I KOMPONENTY LOGISTYKI
1.1. Geneza i istota logistyki
1.2. Podział procesów logistycznych
1.3. Logistyka w strukturach zarządzania przedsiębiorstwem
ROZDZIAŁ II.
DYSTRYBUCJA – INFORMACJE OGÓLNE
2.1. Ogólna charakterystyka dystrybucjI
2.2. Struktury dystrybucji oraz metody i techniki dystrybucji
2.3. Tendencje rozwojowe dystrybucji
ROZDZIAŁ III.
LOGISTYKA PROCESÓW DYSTRYBUCJI
3.1. Zakres i przedmiot logistyki procesów dystrybucji
3.2. Prognozowanie popytu
3.3. Kanały dystrybucji
ROZDZIAŁ IV.
OBSŁUGOWY CHARAKTER LOGISTYKI W DYSTRYBUCJI
4.1. Obsługa klienta w logistycznych procesach dystrybucji
4.2. Od fizycznej dystrybucji towarów ku zintegrowanemu zarządzaniu logistycznemu
4.3. Zintegrowany łańcuch dostaw
ZAKOŃCZENIE
SPIS TABEL I RYSUNKÓW
LITERATURA