Negocjacje jako element komunikacji marketingowej w firmie

Producent:MK EBOOKI
Magazyn:jest
Kategoria:01. MARKETING [23]

Cena: 47.00 PLN




Pozostałe zdjęcia:

 
 

Nowość

Towar polecany

Zobacz dodatkowy opis
Dodaj do listy życzeń

Tytuł:  Negocjacje jako element komunikacji marketingowej w firmie, 

Liczba stron:  103, 

Cena:  47,00 zł, 

Kategoria:  Marketing, 

Wysyłka:  gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji:  polski,
Literatura:  tak
Przypisy:  tak
Format:  publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opis

            Negocjowanie to szczególnie ważna umiejętność, ze względu na jej powszechność
i możliwe efekty. Dzięki negocjacjom można od innych ludzi uzyskać to, czego się pragnie. Dobry negocjator, to człowiek, który potrafi korzystnie zaprezentować siebie i swoją ofertę, umie nawiązać bliski, rzeczowy kontakt, skutecznie komunikuje się z innymi ludźmi, ma twórcze pomysły rozwiązań, radzi także sobie ze stresem, umie podejmować optymalne decyzje i zna procedury negocjacyjne.
            Negocjacje są dwustronnym procesem komunikowania się, którego celem jest osiągnięcie porozumienia w sytuacji konfliktu części interesów zaangażowanych stron. 
            Negocjacje nie są grą - nie mają ściśle z góry określonych reguł, nie są też wojną - ich celem nie jest zniszczenie   konkurenta. Celem negocjatora powinno być nie odniesienie zwycięstwa, ale osiągnięcie porozumienia. Obydwie strony muszą być przekonane, że coś zyskały.
            Znaczącym bodźcem do osiągnięcia porozumienia jest poszukiwanie wspólnych obszarów zainteresowań przez strony negocjacji, zamiana rozbieżnych zainteresowań na wspólne dążenia.
            Negocjacje mogą być scharakteryzowane jako metoda uzyskiwania porozumienia, która zawiera elementy kooperacji i konkurencji. Element kooperacji wypływa z faktu, że obie strony poszukują porozumienia. W tym celu zasiadają do rozmów. Natomiast element konkurencji przejawia się w chęci uzyskania najlepszego rezultatu podczas negocjacji. Najczęściej, negocjujące strony osiągają najlepsze wyniki nie poprzez konfrontację, ale dzięki współpracy. Jednocześnie należy pamiętać, że nie istnieją negocjacje bez elementu konkurencji. Nie może on jednak przeważać w negocjacjach, ponieważ prowadzi on najczęściej do polaryzacji stanowisk a nawet do zerwania rozmów. Dobry negocjator powinien znaleźć odpowiednie proporcje między współpracą a konfliktem.
            Idea negocjacji jest usytuowana pomiędzy dwoma przeciwnymi biegunami. Jednym z tych biegunów jest konfrontacja, a drugim porozumienie. Pomimo tego, że rzeczywistość jest spójna, to jednak zawsze możemy identyfikować konfrontację jako oscylującą w stronę jednego z tych biegunów.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spis treści

WSTĘP

ROZDZIAŁ  I.
NEGOCJACJE PRZEZ PRYZMAT ROZWAŻAŃ TEORETYCZNYCH
1.1. Pojęcie i istota negocjacji
1.2. Typy negocjacji
1.3. Etapy negocjacji
1.4. Celowość stosowania negocjacji w zarządzaniu

ROZDZIAŁ  II.
SPOSOBY PROWADZENIA NEGOCJACJI – STYLE NEGOCJOWANIA
2.1. Stopień trudności rozmów
2.2. Kryteria rozróżniania stylu negocjacji
2.3. Nastawienie kooperacyjne lub rywalizacyjne
       2.3.1. Przegrana – przegrana
       2.3.2. Wygrana – przegrana
       2.3.3. Wygrana – wygrana
2.4. Styl rzeczowy
       2.4.1. Oddzielanie ludzi od problemu
       2.4.2. Broń sprawy, nie pozycji przetargowych
       2.4.3. Nowe możliwości
       2.4.4. Obiektywne kryteria
2.5. Negocjacje integracyjne
       2.5.1. Obustronna korzyść
       2.5.2. Typy rozwiązań integracyjnych

ROZDZIAŁ  III.
KOMUNIKACJA W ORGANIZACJI PRZEDSIĘBIORSTWA
3.1. Istota i znaczenie komunikacji oraz proces komunikacji w negocjacjach
3.2. Formy komunikacji w przedsiębiorstwie
3.3. Zebrania zespołowe jako jedna z metod komunikacji
3.4. Komunikowanie się przedsiębiorstwa z otoczeniem
       oraz znaczenie skutecznej komunikacji
3.5. Usprawnianie procesów komunikacji

ROZDZIAŁ  IV.
NEGOCJACJE ELEMENTEM KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ NA PRZYKŁADZIE FIRMY „X”
4.1. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa „X”
4.2. Korzystanie z umiejętności komunikowania się: negocjowanie 
      w celu kierowania konfliktami na przykładzie przedsiębiorstwa „X”
4.3. Negocjacje jako jedna z metod komunikacji marketingowej 
      w przedsiębiorstwie „X” w świetle badań ankietowych

ZAKOŃCZENIE

SPIS RYSUNKÓW I TABEL

BIBLIOGRAFIA

ZAŁĄCZNIKI - KWESTIONARIUSZ ANKIETY


Oprogramowanie sklepu: Sklepna5.pl
Ta strona używa plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je wyłączyć, kliknij [polityka cookies]. Aby ta informacja nie pojawiała się więcej kliknij [zgadzam się].