POLECAMY

Rozwiązywanie konfliktów w pracy na przykładzie przedsiębiorstwa

Producent:MK EBOOKI
Magazyn:jest
Kategoria:02. ZARZĄDZANIE [10]

Cena: 49.00 PLN




Pozostałe zdjęcia:

 
 

Nowość

Towar polecany

Zobacz dodatkowy opis
Dodaj do listy życzeń

 Tytuł:  Rozwiązywanie konfliktów w pracy na przykładzie przedsiębiorstwa, 

Liczba stron:  127, 

Cena:  49,00 zł, 

Kategoria:  Zarządzanie, 

Wysyłka:  gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji:  polski,
Literatura:  tak
Przypisy:  tak
Format:  publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opis

           Powstanie nowych stosunków pomiędzy pracodawcą a pracownikami znalazło wyraz we wzroście bezpośredniej komunikacji i we wzmocnieniu statusu indywidualnego pracownika. Nowe stosunki między pracodawcą a pracownikiem wpłynęły też na postawy, zwiększając nastawienie na współpracę ze związkami zawodowymi.
           Przyłączenie do Unii Europejskiej owocuje wymierzonym naciskiem na tworzenie forum konsultacyjnego z udziałem pracowników, które powinno obejmować reprezentantów całej załogi, a nie wyłącznie przedstawicieli związków zawodowych wyznaczonych przez ten związek. Chociaż jak dotąd większy udział całej załogi w procesie negocjacji współistnieje z dotychczasowymi instytucjami i procedurami związkowymi.
Nowe, elastyczne, spłaszczone struktury, niezbędne w warunkach zmian w otoczeniu obligują do stosowania negocjacyjnych sposobów rozwiązywania konfliktów oraz sygnalizują potrzebę tworzenia partycypacyjnych form organizacji pracy w celu osiągnięcia wzajemnych korzyści tak przez załogę jak i organizację. 
           Uogólniając można powiedzieć, że wprowadzenie demokratycznego procesu negocjacji społecznych pomnożyło liczbę kontaktów społecznych i w konsekwencji już w zarodku doprowadziło do zażegnania, a nawet skutecznego rozwiązania wielu groźnych konfliktów. Zarysowuje się też wyraźna tendencja do traktowania negocjacji, jako generalnego mechanizmu, który reguluje stosunki społeczne i relacje polityczne, w mniejszym stopniu zaś jako sposobu rozwiązywania konfliktów społecznych. Negocjacje stanowią co prawda tylko narzędzie, ale jako zinstytucjonalizowana forma dialogu społecznego, mającego na celu wypracowanie consensusu społecznego, mogą stać się wartością samą w sobie – trwałym elementem kultury politycznej.
Zmiany zachodzące w Polsce od 1989 roku spowodowały, że wiele decyzji zastrzeżonych jedynie dla kompetencji władz zwierzchnich, stało się przedmiotem negocjacji, uzgodnień zainteresowanych partnerów. Co ciekawe o wiele częściej o dialogu w formie negocjacyjnego przetargu mówi się obecnie w biznesie, handlu niż przy stanowieniu stosunków pracy, czy rozstrzyganiu sporów zbiorowych.
           W ostatnich latach konsultacje i negocjacje (w układzie trójstronnym: rząd – pracodawcy – związki zawodowe), odgrywały wiodącą role w tych krajach, które zaangażowały się w proces liberalizacji ekonomicznej i politycznej. Odnosi się to do niektórych państw Środkowej i Wschodniej Europy, w których negocjacje trójstronne stanowią obecnie jedną z najistotniejszych form w ośrodkach przemysłowych.
Polska jest jednym z liderów tego procesu. W życiu polityczno-gospodarczym negocjuje się płace czy szerzej treść układów zbiorowych pracy. Mimo malejącej liczby strajków dochodzi ciągle jeszcze do wielu akcji strajkowych, demonstracji i spięć powstających na podłożu nie rozwiązanych kwestii społecznych i socjalnych. Można wnioskować, że w naszym kraju w niedostatecznym stopniu wykorzystuje się technikę negocjacji.
           Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie problematyki zarządzania poprzez rozwiązywanie konfliktów na przykładzie przedsiębiorstwa „X”. Głównymi problemami badawczymi występującymi w publikacji są: najczęstsze przyczyny występowania konfliktów, najczęstsze skutki występowania konfliktów w miejscu pracy oraz metody jakimi najczęściej rozwiązywane są konflikty w firmie.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spis treści

WSTĘP

ROZDZIAŁ  I.
KONFLIKT – PODSTAWOWE POJĘCIA
1.1. Istota konfliktu
1.2. Współczesne poglądy na konflikt
1.3. Rodzaje konfliktów
1.4. Konfliktogenne typy zachowań
1.5. Przełożony a współpracownik – czynniki sprzyjające sytuacjom konfliktowym
       1.5.1. Płeć a konflikt
       1.5.2. Różnice wiekowe, jako potencjalna przyczyna konfliktu
       1.5.3. Konflikt na różnych stanowiskach

ROZDZIAŁ  II.
KOMUNIKACJA ORAZ NEGOCJACJE JAKO JEDEN ZE SPOSOBÓW
ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW ORGANIZACYJNYCH
2.1. Istota i znaczenie komunikacji
2.2. Formy komunikacji w przedsiębiorstwie
2.3. Zebrania jako jedna z metod komunikacji
2.4. Usprawnianie procesów komunikacji
2.5. Pojęcie i istota negocjacji
2.6. Typy i etapy negocjacji
2.7. Celowość stosowania negocjacji w rozwiązywaniu konfliktów

ROZDZIAŁ  III.
CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘBIORSTWA „X”
3.1. Geneza i rozwój firmy
3.2. Struktura organizacyjna
3.3. Zakres działalności oraz rodzaj produktów oferowanych przez firmę „X”
3.4. Główni klienci
3.5. Główni konkurenci

ROZDZIAŁ  IV.
ANALIZA PRZYCZYN KONFLIKTÓW I SPOSOBY ZAPOBIEGANIA
KONFLIKTOM W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH
4.1. Metodologia badań
        4.1.1. Przedmiot i cel badań
        4.1.2. Problemy i hipotezy badawcze
        4.1.3. Narzędzia i techniki badawcze
        4.1.4. Dobór i wielkość próby badawczej oraz teren i organizacja badań
4.2. Konflikty w pracy na przykładzie przedsiębiorstwa „X” – analiza ankiet
        4.2.1. Techniki rozwiązywania konfliktów w badanym przedsiębiorstwie
        4.2.2. Pozytywne i negatywne skutki konfliktu

ZAKOŃCZENIE

SPIS RYSUNKÓW, TABEL I WYKRESÓW

LITERATURA


Oprogramowanie sklepu: Sklepna5.pl
Ta strona używa plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je wyłączyć, kliknij [polityka cookies]. Aby ta informacja nie pojawiała się więcej kliknij [zgadzam się].