Motywowanie w firmie na przykładzie

Producent:MK EBOOKI
Magazyn:jest
Kategoria:02. ZARZĄDZANIE [10]

Cena: 48.00 PLN




Pozostałe zdjęcia:

 
 

Nowość

Towar polecany

Zobacz dodatkowy opis
Dodaj do listy życzeń

Tytuł:  Motywowanie w firmie na przykładzie, 

Liczba stron:  142, 

Cena:  48,00 zł,

Kategoria:  Zarządzanie, 

Wysyłka:  gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji:  polski,
Literatura:  tak
Przypisy:  tak
Format:  publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opis

          Motywowanie pracowników to tylko wycinek szerokiego i złożonego przedmiotu. Niemniej jednak powinno zajmować, moim zdaniem, naczelne miejsce w zarządzaniu zasobami ludzkimi w organizacji, chociaż nie we wszystkich firmach jest w taki sposób traktowane. 
          Działanie człowieka, jego dążenie do zmian, postępu i lepszej pracy determinowane są motywacją. Stanowi ona proces wyboru jakiego jednostka musi dokonać między różnymi formami aktywności i zachowań, aby osiągnąć cele, które mają zdolność do zaspokajania odczuwanych potrzeb i aspiracji. Ma ona ogromny wpływ na stopień zaangażowania  w obowiązki służbowe i wykorzystanie posiadanych  zdolności, umiejętności i wiedzy w realizację wytyczonego celu.
          W zachowaniu się człowieka, w angażowaniu się w pracę i obowiązki zawodowe ważną rolę spełnia zawsze motywacja, rozumiana jako proces rządzący wyborem, którego dokonuje jednostka, kierując się dążeniem do osiągnięcia celów, będących wynikiem cenionych przez nią wartości, tj. tego wszystkiego, co jest godne jej pożądania; ma rzeczywistą lub wyobrażalną zdolność do zaspokajania potrzeb. Toteż w każdym procesie kierowania zespołami ludzkimi, trzeba tę motywację właściwie rozbudzać i kształtować.
          Takie kierowanie motywacją wymaga systemowego podejścia do jej treści i czynników (motywatorów), a także tworzenia w przedsiębiorstwie sytuacji motywacyjnych. Dlatego też każda organizacja tworzy własny system motywacyjny, czyli system oddziaływań na swoich uczestników, którego celem jest zachęcanie ich do podejmowania zachowań korzystnych oraz unikania zachowań niekorzystnych z punktu widzenia całości. Brak takiego systemu może powodować ograniczenie aktywności zawodowej niektórych pracowników jedynie do terminowego pobierania wynagrodzenia. 
          Polityka świadczeń pozapieniężnych powinna być integralną częścią systemu wynagradzania i wspomagać osiągnięcie celów firmy. Dobra polityka świadczeń pozapieniężnych musi zapewniać dostęp do świadczeń zabezpieczających, materialnych i niematerialnych oraz emerytalnych.
          Firmy powinny rozważyć, w jaki sposób sfinansować i zapewnić pracownikom programy emerytalne. Wiele profitów może zostać wykorzystanych do promowania lepszych stosunków pomiędzy pracownikami; inne, jak np. samochody służbowe, mogą być źródłem podziałów, jeśli nie są zarządzane właściwie. Należy się starać, aby współczynnik sprawności był jak najwyższy. Wartość niektórych profitów powinna być oszacowana w stosunku do kosztu i czasu poświęcanego na ich dostarczanie lub utrzymanie. Przyjęcie pozycji na poziomie mediany rynkowej dla poszczególnych profitów może prowadzić do zbudowania zbyt hojnej polityki świadczeń pozapieniężnych.
          Celem publikacji jest ukazanie problematyki motywowania pracowników do pracy na przykładzie firmy „X”. Szczegółowym celem jest zbadanie co pracownicy najbardziej cenią sobie w przedsiębiorstwie z bodźców materialnych i niematerialnych, czy myślą o zmianie pracy, co jest dla nich najważniejsze, czy odczuwają stres oraz czy stosunki między pracownikami w badanej firmie są dobre.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spis treści

WSTĘP

ROZDZIAŁ  I.
ISTOTA I MODELE MOTYWACJI
1.1. Pojęcie motywacji i motywowania
1.2. Teorie motywacji
       1.2.1. Teorie treści
       1.2.2. Teorie procesu
       1.2.3. Teorie wzmocnienia
       1.2.4. Systemowy pogląd na motywację
1.3. Modele motywacji
       1.3.1. Tradycyjny model motywacji
       1.3.2. Model stosunków współdziałania
       1.3.3. Model zasobów ludzkich
       1.3.4. Modele motywowania polskich autorów

ROZDZIAŁ  II.
CHARAKTERYSTYKA CZYNNIKÓW MOTYWOWANIA MATERIALNEGO
2.1. Pojęcie i struktura systemu motywowania
2.2. Klasyfikacja czynników motywacyjnych
2.3. Materialne czynniki motywacji
       2.3.1. Ogólna charakterystyka wynagrodzeń
       2.3.2. Istota i funkcje płacy
       2.3.3. Metody kształtowania składników wynagrodzeń i ich motywacyjność
       2.3.4. Składniki wynagrodzenia związane z warunkami pracy
       2.3.5. Świadczeniowe składniki wynagrodzenia
2.4. Uwarunkowania efektywnego motywowania materialnego

ROZDZIAŁ  III.
NIEMATERIALNE CZYNNIKI MOTYWOWANIA
3.1. Ogólna charakterystyka czynników motywowania niematerialnego
3.2. Polityka personalna
3.3. Udział pracowników w zarządzaniu firmą
3.4. System kar i nagród
3.5. System kontroli jakości pracy

ROZDZIAŁ  IV.
CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘBIORSTWA "X"
4.1. Historia firmy
4.2. Profil działalności
4.3. Struktura
4.4. Zatrudnienie
4.5. Otoczenie przedsiębiorstwa "X"

ROZDZIAŁ  V.
SYSTEM MOTYWACYJNY W PRZEDSIĘBIORSTWIE "X"
W ŚWIETLE DOKUMENTÓW I BADANIA ANKIETOWEGO
5.1. System motywacyjny w świetle dokumentów
       5.1.1. Ogólne zasady zaszeregowania, wynagradzania i karania pracowników
       5.1.2. Charakterystyka materialnych elementów motywacyjnych
       5.1.3. Charakterystyka niematerialnych elementów motywacyjnych
5.2. System motywacyjny pracy w firmie „X” w świetle badania ankietowego
       5.2.1. Cel, miejsce i przebieg badania
       5.2.2. Analiza wyników badania
       5.2.3. Wnioski z badania

ZAKOŃCZENIE

SPIS RYSUNKÓW, TABEL I WYKRESÓW

BIBLIOGRAFIA

ANEKS


Oprogramowanie sklepu: Sklepna5.pl
Ta strona używa plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je wyłączyć, kliknij [polityka cookies]. Aby ta informacja nie pojawiała się więcej kliknij [zgadzam się].