POLECAMY

Kierunki strategii rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie

Producent:MK EBOOKI
Magazyn:jest
Kategoria:01. MARKETING [23]

Cena: 49.00 PLN




Pozostałe zdjęcia:

 
 

Nowość

Towar polecany

Zobacz dodatkowy opis
Dodaj do listy życzeń

Tytuł:  Kierunki strategii rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie, 

Liczba stron:  123, 

Cena:  49,00 zł, 

Kategoria:  Marketing, 

Wysyłka:  gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji:  polski,
Literatura:  tak
Przypisy:  tak
Format:  publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opis

            Strategia to określona koncepcja systemowego działania (plan działań), polegająca na formułowaniu zbioru długookresowych celów przedsiębiorstwa i ich modyfikacji w zależności od zmian zachodzących w jego otoczeniu, określeniu zasobów i środków niezbędnych do realizacji tych celów oraz sposobów postępowania zapewniających optymalne ich rozmieszczenie i wykorzystanie w celu elastycznego reagowania na wyzwania rynku i zapewnienie przedsiębiorstwu korzystnych warunków egzystencji i rozwoju.
            Menedżer przed zbudowaniem dobrej i skutecznej strategii firmy, powinien dokonać dwóch analiz: strategiczną diagnozę otoczenia firmy i strategiczną diagnozę organizacji.
            Strategiczną analizę otoczenia firma powinna dokonywać co najmniej na trzech poziomach: środowiska, branży i grupy strategicznej.
            Analizę środowiska firmy należy rozpocząć od identyfikacji otoczenia dalszego i bliższego. Otoczenie dalsze to takie zmiany, które wpływają na działanie firmy, ale na które firma nie ma wpływu np. zmiany polityczne, regulacje prawne. Otoczenie bliższe to z kolei zmiany, które mają wpływ na firmę, na które firma może mieć również wpływ, tzn. może je zmieniać i kształtować np.: odbiorcy, konkurenci, dostawcy lub lokalna społeczność. W otoczeniu tym toczy się walka konkurencyjna.
            Ostatnim etapem przy analizie środowiska jest analiza szans i zagrożeń, czyli ocena trendów i możliwych zdarzeń w wyróżnionych segmentach w kategoriach szans i zagrożeń, jakie potencjalnie tworzą. Efektem analizy szans i zagrożeń jest zbudowanie diagnozy i prognozy relacji między firmą a jej środowiskiem, taki sposób, aby uniknąć zagrożeń i skorzystać z szans.
            Kolejnym krokiem w analizie strategicznej jest analiza konkurencji w branży. Najbardziej standardowym modelem tej analizy jest tzw. model pięciu sił opracowany przez M. E. Portera. Te pięć podstawowych sił to: bariery wejścia, dostawcy, odbiorcy, substytuty, rywalizacja między konkurentami.
            Celem publikacji jest analiza i diagnoza strategii rozwoju firmy na przykładzie przedsiębiorstwa. Do realizacji celu wykorzystano szereg najnowszych pozycji literatury, prasy, a także informacje pozyskane z badanej firmy. Głównym problemem badawczym postawionym w publikacji jest próba odpowiedzenia sobie na pytanie czy strategia rozwoju badanej firmy zmierza we właściwym kierunku.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spis treści

1. WSTĘP
    1.1 .Przedmiot pracy
    1.2. Cel pracy
    1.3. Zakres pracy

2. CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘBIORSTWA „X”
    2.1. Przedmiot działania
    2.2. Cel i misja firmy
    2.3. Procesy produkcyjne
    2.4. Struktura organizacyjna
    2.5. Zatrudnienie

3. ISTOTA PROCESU ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
    3.1. Pojęcie strategii
    3.2. Proces zarządzania strategicznego
    3.3. Analiza strategiczna
    3.4. Planowanie strategiczne
    3.5. Rodzaje strategii
    3.6. Sposoby wyboru strategii

4. ANALIZA DOTYCHCZASOWEJ STRATEGII ROZWOJU FIRMY „X”
    4.1. Cele marketingowe realizowane przez firmę
    4.2. Metody i techniki wykorzystywane dotychczas w działalności firmy
           do rozwiązania szczegółowych problemów marketingowych
    4.3. Przyjęty model zachowania strategicznego
    4.4. Analiza zewnętrznych uwarunkowań działalności przedsiębiorstwa
            4.4.1. Analiza makrootoczenia
            4.4.2. Analiza otoczenia konkurencyjnego
    4.5. Analiza SWOT
    4.6. Pożądany wizerunek firmy

5. PROPOZYCJA KIERUNKÓW STRATEGII ROZWOJU FIRMY „X” NA LATA NASTĘPNE
    5.1. Macierz BCG jako jedna z metod analizy portfelowej przedsiębiorstwa „X”
    5.2. Mapa grup strategicznych
    5.3. Analiza kluczowych czynników sukcesu
    5.4. Strategia rozwoju produktu
    5.5. Polityka cen
    5.6. Sposoby ułatwienia wejścia na rynek i promocji produktu
    5.7. Dystrybucja produktu
    5.8. Strategia rozwoju przedsiębiorstwa „X”

6. PODSUMOWANIE

SPIS RYSUNKÓW I TABEL

BIBLIOGRAFIA


Oprogramowanie sklepu: Sklepna5.pl
Ta strona używa plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je wyłączyć, kliknij [polityka cookies]. Aby ta informacja nie pojawiała się więcej kliknij [zgadzam się].