Ta strona używa plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je wyłączyć, kliknij [polityka cookies]. Aby ta informacja nie pojawiała się więcej kliknij [zgadzam się].
Ilość towarów: 0
Wartość: 0.00 PLN
Złóż zamówienie
  STRONA GŁÓWNA REGULAMINLICZBA E-BOOKÓW: 83 + 10
Strona główna - 02. ZARZĄDZANIE [10]-Zarządzanie jakością w świetle norm ISO 9000 - 14000 n...
01. MARKETING [23]
02. ZARZĄDZANIE [10]
03. MSP [10]
04. EKONOMIA [10]
05. FINANSE [10]
06. BANKOWOŚĆ [10]
07. POZOSTAŁE [10]
08. DARMOWE E-BOOKI [10]
09. NA ZAMÓWIENIE [01]
10. WIĘCEJ E-BOOKÓW
 

Skutki wynikające z wejścia do UE na przykładzie przedsiębiorstwa


------------------------
Pokaż wszystkie

 

Wpływ euro na funkcjonowanie Międzynarodowego Funduszu Walutowego


------------------------
Pokaż wszystkie

 

Kredyt konsumencki



 

Zarządzanie jakością w świetle norm ISO 9000 - 14000 na przykładzie firmy

Producent:MK EBOOKI
Magazyn:jest
Kategoria:02. ZARZĄDZANIE [10]

Cena: 48.00 PLN




Pozostałe zdjęcia:

 
 
 
 
Oceń towar
Poleć znajomemu
Zobacz dodatkowy opis
Dodaj do listy życzeń
 
Nowość
Towar polecany
 
 
 Opis towaru | Recenzje | Inne produkty z kategorii
 
 Tytuł:  Zarządzanie jakością w świetle norm ISO 9000 - 14000 na przykładzie, 

Liczba stron:  95, 

Cena:  48,00 zł, 

Kategoria:  Zarządzanie, 

Wysyłka:  gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji:  polski,
Literatura:  tak
Przypisy:  tak
Format:  publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opis

           Największym fenomenem naszych czasów jest zauważalny wzrost znaczenia funkcji jakości. Jakość usług uznawana jest za najważniejszą broń w konkurencji rynkowej. Nowoczesne podejście do jakości to dzisiaj nie tylko nowe techniki badania jakości, ale sposób myślenia prowadzący do poszukiwania najlepszych systemów kompleksowego sterowania jakością. 
           Główną troską firmy w branży informatycznej i elektronicznej powinna być jakość jej produktów i usług. Osiągnięcie zamierzonych celów wymaga zorganizowania działalności firmy w taki sposób, aby czynniki techniczne, administracyjne i ludzkie wpływające na jakość usług objęte były nadzorem. Nadzór ten powinien mieć na celu ograniczenie i eliminowanie uchybień jakościowych, a przede wszystkim zapobieganie ich powstawaniu.
           Jakość stała się centralnym problemem zarządzania organizacjami. Katalizatorem jej pojawienia się jako pierwszoplanowego przedmiotu zainteresowania zarządzania było umiędzynarodowienie gospodarki, zwłaszcza ekspansja japońskich przedsiębiorstw międzynarodowych.
           Z punktu widzenia konsumenta jakość produktu rozpatrywana jest jako zdolność do zaspokajania potrzeb. Generalnie potrzeby nabywcy można podzielić na potrzeby funkcjonalne oraz potrzeby niefunkcjonalne. Do pierwszej grupy należałoby zaliczyć cechy związane z bezpośrednią eksploatacją produktu, komfort użytkownika, ekonomiczność eksploatacji oraz cechy związane z dyspozycyjnością produktu takie jak niezawodność, gwarancja, naprawialność, itp.
           Druga grupa obejmuje potrzeby niefunkcjonalne, które koncentrują się przede wszystkim na image produktu (marki lub firmy oraz reputacji producenta), etyce dostawcy (wywiązaniem się z zawartych zobowiązań) oraz wrażeniach estetycznych związanych z produktem. 
           Istotne jest spojrzenie na jakość z punktu widzenia dostawcy (producenta, dystrybutora). Obecne tendencje zwracają w tym zakresie szczególną uwagę na dwa zasadnicze elementy. Pierwszy z nich związany jest z zyskownością, drugi natomiast z konkurencyjnością. Do elementów zyskowności zalicza się koszty, cenę, udział w rynku, wielkość rynku itp. 
           Poza jakością produktów istnieje jakość usług. Sektor usług jest jednym z najszybciej rozwijających się w gospodarce światowej. Jakość jest sumą produktu lub usługi, decydującą o zdolności danego wyrobu do zaspokojenia określonych potrzeb. Taka definicja jakości jest wyraźnie nakierowana na klienta. Klienci posiadają zestaw potrzeb, wymagań i oczekiwań. Przedsiębiorstwo będące w stanie przez przeważający okres zaspokoić większość potrzeb swych klientów jest „przedsiębiorstwem wysokiej jakości.
           Obsługa klienta jest wielowymiarowa i przedsiębiorcy powinni rozumieć, że istnieje potrzeba poszukiwania specyficznej polityki serwisowej dla każdego segmentu rynku, na którym chcą być konkurencyjni. 
           Pojęcie obsługi klienta jest nie tylko jednym z najmniej klarownie interpretowanych pojęć w biznesie, lecz także jednym z najbardziej kontrowersyjnych terminów w logistyce, choćby z tego powodu, że nie ma jednej podstawowej jego definicji. Obsługę klienta w logistyce można zdefiniować jako wszystkie transakcyjne elementy tej obsługi. Wśród nich na pierwszym miejscu wymienia się czas dostawy, czyli czas upływający od momentu złożenia zamówienia przez klienta do momentu otrzymania zamówionych produktów. Ze względu na swoje pierwszorzędne znaczenie czas dostawy i umiejętne zarządzanie cyklem zamawiania często urastają do rangi definicji obsługi klienta. Obsługa ta jest zatem systemem rozwiązań, zapewniającym klientowi satysfakcjonujące relacje między czasem złożenia zamówienia, a czasem otrzymania produktu lub też systemem rozwiązań, zapewniającym takie relacje między czasem założenia zamówienia a czasem, w którym produkt dostarczono klientowi, aby go w pełni usatysfakcjonować i podtrzymać tę satysfakcję w jak najdłuższym okresie.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spis treści

WSTĘP

ROZDZIAŁ  I.
OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
1.1. Istota współczesnego zarządzania przedsiębiorstwem przemysłowym
1.2. Istota jakości oraz zarządzania jakością
1.3. System zapewnienia jakości według norm 9001 – 9004
1.4. Zintegrowane systemy zarządzania jakością

ROZDZIAŁ  II.
KOMPLEKSOWE ZARZĄDZANIE PRZEZ JAKOŚĆ (TQM)
2.1. Pojęcie kompleksowego zarządzania jakością
2.2. Charakterystyka TQM
2.3. Osiem kroków TQM w kierunku ciągłej poprawy jakości
2.4. TQM w rozwiniętej gospodarce rynkowej
2.5. Kompleksowe zarządzanie jakością TQM w przedsiębiorstwie

ROZDZIAŁ  III.
CHARAKTERYSTYKA I OCENA WYKORZYSTANIA
ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W FIRMIE „X”
3.1. Metodyka badań empirycznych
3.2. Cele zarządzania jakością w firmie „X”
3.3. Charakterystyka ISO 9001 w badanej firmie
3.4. Ocena wykorzystania ISO 9001 – badania ankietowe
        3.4.1. Ocena jakości świadczonych usług
        3.4.2. Ocena poziomu usatysfakcjonowania klientów
3.5. Proponowane formy doskonalenia zarządzania jakością w firmie „X”

ZAKOŃCZENIE

SPIS RYSUNKÓW I TABEL

LITERATURA


 
Copyright ˆ 2010-2014 MKeBOOKI
Oprogramowanie sklepu: Sklepna5.pl