Wpływ kultury organizacyjnej na wizerunek przedsiębiorstwa na przykładzie firmy

Producent:MK EBOOKI
Magazyn:jest
Kategoria:03. MSP [10]

Cena: 48.00 PLN




Pozostałe zdjęcia:

 
 

Nowość

Towar polecany

Zobacz dodatkowy opis
Dodaj do listy życzeń

Tytuł:  Wpływ kultury organizacyjnej na wizerunek przedsiębiorstwa na przykładzie firmy

Liczba stron:  145, 

Cena:  48,00 zł, 

Kategoria:  MSP, 

Wysyłka:  gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji:  polski,
Literatura:  tak
Przypisy:  tak
Format:  publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opis

           Współczesne organizacje stoją w obliczu gwałtownych i złożonych zmian otoczenia. Dotyczy to rozwoju nowoczesnych technologii, wzrostu znaczenia informacji i wiedzy, a także postępujących procesów integracji i globalizacji. Konsekwencją owych przemian jest zmiana paradygmatu zarządzania, polegająca przede wszystkim na odejściu od schematyzmu, poznaniu różnorodności kulturowej podejmowanych działań, aprobacie gwałtownej dynamiki zmian otoczenia oraz specyfiki warunków funkcjonowania przedsiębiorstw. O sukcesie organizacji decydują zatrudnieni w niej ludzie, a ich kompetencje i zaangażowanie stanowią unikalną jakość kapitału każdego przedsiębiorstwa.
           Zmieniają się również wymagania w stosunku do kadry kierowniczej, która staje się odpowiedzialna nie tylko za doskonalenie własnych kompetencji, ale za rozwój całego potencjału ludzkiego.
           Elastyczność działania oraz ciągłe uczenie się są nie tylko teoretycznymi charakterystykami organizacji sukcesu, ale w istotny sposób decydują o konkurencyjności i rozwoju przedsiębiorstw. Szczególną rolę w organizacyjnym uczeniu się i zarządzaniu wiedzą odgrywa doskonalenie menedżerów. Kadra kierownicza jest bowiem odpowiedzialna za kształtowanie modelowych wzorców postępowania, zmiany organizacyjne oraz uczenie się nowych sposobów działania, a przede wszystkim za inicjowanie i propagowanie w organizacji rozwiązań zarządzania wiedzą. Doskonalenie menedżerów nie może być traktowane jako wyizolowane, jednostkowe zjawisko, albowiem ma ono szersze uwarunkowania i implikacje organizacyjne oraz interpersonalne. Oznacza to, że wiele czynników determinuje skuteczność doskonalenia kadr kierowniczych, a wśród nich wyróżnić można między innymi kontekst kulturowy, strategię organizacji czy system zarządzania zasobami ludzkimi.
           Pojęcie kultury jest bardzo trudne do precyzyjnego zdefiniowania, obejmuje bowiem spektrum od prawa, religii, po sztukę, do bardziej specyficznych wartości, jak np. indywidualizm i kolektywizm. Wśród wielu podejść do badania kultury dominują dwie podstawowe orientacje. Pierwsza z nich koncentruje się na analizowaniu determinantów kultury organizacyjnej jako rezultatu społecznego makrokontekstu. Drugie podejście natomiast zajmuje się głównie wzajemnymi związkami pomiędzy organizacją instytucji a kulturą organizacyjną jej członków. W polskiej literaturze przedmiotu poświęcono dotychczas wiele uwagi drugiemu z nurtów badawczych. Istnieje niekwestionowana potrzeba wypełnienia luki badawczej dotyczącej kultury w aspekcie makro, na poziomie społeczeństwa, narodu i wpływów na praktykę zarządzania. 
           Obszarem zainteresowania narodowej kultury organizacyjnej jest identyfikowanie podobieństw i różnic w zakresie kultury organizacyjnej tak, by można określić kulturę charakterystyczną dla organizacji danego narodu. Autorka dokonała również analizy mono- i wielo-kulturowości w badaniach nad kulturą organizacyjną, uwzględniając kluczowe nurty badań międzykulturowych, do których należą międzynarodowe porównania, międzynarodowe interakcje czy wielokulturowość.
           Przez doskonalenie menedżerów rozumie się we współczesnych organizacjach ciągły proces uczenia się, stanowiący kluczowy czynnik sukcesu organizacji i narzędzie konkurencji. Traktuje się je jako podejście zintegrowane, w którym akcent położony jest nie na kontrolę czy koordynację, ale na rozwój indywidualnej kariery. Dziś już nie można rozumieć doskonalenia kadry kierowniczej jako wyizolowanego jednostkowego zjawiska. Należy także wziąć pod uwagę ścisłe związki doskonalenia menedżerów ze strategią organizacji, jej strukturą, procesami informacyjno-decyzyjnymi, kulturą organizacyjną w ramach wszystkich podsystemów organizacji.
           Celem publikacji jest analiza wpływu kultury organizacyjnej na wizerunek firmy na przykładzie przedsiębiorstwa „X”. Główną tezą publikacji jest fakt, iż elastyczność działania oraz ciągłe uczenie się w istotny sposób decydują o konkurencyjności i rozwoju przedsiębiorstw. Ponadto stwierdzić można, iż kadra kierownicza w firmie jest odpowiedzialna za kształtowanie modelowych wzorców postępowania, zmiany organizacyjne oraz uczenie się nowych sposobów działania, a przede wszystkim za inicjowanie i propagowanie w organizacji rozwiązań zarządzania wiedzą. Tak więc wiele czynników w organizacji determinuje skuteczność doskonalenia kadr kierowniczych, a wśród nich wyróżnić można między innymi kontekst kulturowy, strategię organizacji czy system zarządzania zasobami ludzkimi.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spis treści

WSTĘP

ROZDZIAL  I.
KULTURA ORGANIZACYJNA – INFORMACJE OGÓLNE
1.1. Pojęcie, cechy i typy kultur organizacyjnych
1.2. Kreowanie kultury organizacyjnej firmy
1.3. Typologie kultury organizacyjnej
1.4. Wzory kulturowe
1.5. Zmiany kultury oraz opór przed zmianami
1.6. Znaczenie kultury organizacji w podejmowaniu decyzji
1.7. Podstawowe zależności zachodzące między kulturą organizacji
        a kulturą narodową – znaczenie wielokulturowości w organizacji
1.8. Analiza różnic kulturowych
Wnioski ogólne

ROZDZIAŁ  II.
STYLE KIEROWANIA JAKO PODSTAWOWY WYZNACZNIK
KULTURY ORGANIZACYJNEJ FIRMY
2.1. Podstawowe problemy psychologiczne występujące
       na poziomie grupowych zachowań organizacyjnych
2.2. Koncepcja władzy organizacyjnej
2.3. Rodzaje kierowników
2.4. Umiejętności i role kierownicze
2.5. Funkcje kierowania
2.6. Kryteria stylów kierowania
2.7. Style kierowania
       2.7.1. Autokratyczny, demokratyczny i nieingerujący styl kierowania
       2.7.2. Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Michigan
       2.7.3. Siatka kierownicza
       2.7.4. Model Fiedlera
       2.7.5. Model ścieżki do celu
       2.7.6. Kierowanie transakcyjne i transformatywne
2.8. Style kierowania a typy kierowników
Wnioski ogólne

ROZDZIAŁ  III.
MIĘDZYKULTUROWE PODEJŚCIE DO DOSKONALENIA MENEDŻERÓW
3.1. Kryteria typologii narodowych kultur organizacyjnych
3.2. Różnice kulturowe doskonalenia kadry kierowniczej
3.3. Modele doskonalenia w wybranych krajach
       3.3.1. Wielka Brytania
       3.3.2. Niemcy
       3.3.3. Szwecja
       3.3.4. Francja
       3.3.5. Stany Zjednoczone
       3.3.6. Japonia
3.4. Rola i istota doskonalenia menedżerów we współczesnych organizacjach na świecie
3.5. Kierunki zmian kultur organizacyjnych
Wnioski ogólne

ROZDZIAŁ  IV.
ANALIZA KULTURY ORGANIZACJI NA PRZYKŁADZIE PRZEDSIĘBIORSTWA „X”
4.1. Ogólna charakterystyka firmy „X”
4.2. Diagnozowanie kultury organizacyjnej
4.3. Efekty pozytywne i negatywne kultury organizacyjnej badanej firmy
4.4. Kultura organizacji w świetle opinii badanych pracowników – badania ankietowe
Wnioski ogólne

ZAKOŃCZENIE

SPIS RYSUNKÓW, TABEL I WYKRESÓW

LITERATURA


Oprogramowanie sklepu: Sklepna5.pl
Ta strona używa plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je wyłączyć, kliknij [polityka cookies]. Aby ta informacja nie pojawiała się więcej kliknij [zgadzam się].