Strategia promocji produktów przedsiębiorstwa na przykładzie spółki

Producent:MK EBOOKI
Magazyn:jest
Kategoria:01. MARKETING [23]

Cena: 46.00 PLN




Pozostałe zdjęcia:

 
 

Nowość

Towar polecany

Zobacz dodatkowy opis
Dodaj do listy życzeń

Tytuł:  Strategia promocji produktów przedsiębiorstwa na przykładzie spółki, 

Liczba stron:  108, 

Cena:  46,00 zł, 

Kategoria:  Marketing, 

Wysyłka:  gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji:  polski,
Literatura:  tak
Przypisy:  tak
Format:  publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opis

            Cechą gospodarki rynkowej jest ciągła rywalizacja o nabywców. Uwagę ich starają się przyciągnąć towary i usługi, lecz także działania promocyjne i rozpowszechniane przez przedsiębiorstwa informacje mające na celu powiadamianie nabywców o produktach, cenach i miejscach sprzedaży oraz budzenie w nich skłonności do dokonywania zakupów.
Tradycyjnie już uważa się że proces marketingowy ma cztery elementy (cztery „P” w języku angielskim): produkt (product), cenę (price), miejsce (place), czyli dystrybucję, i promocję (promotion). Często zapominamy, że wszystko zaczyna się w fazie produkcji, a kończy w fazie obsługi, które razem tworzą pełną ofertę.
            Początkiem marketingowego procesu pozyskiwania nabywców jest badanie ich potrzeb, wytwarzanie produktów, które służą do ich zaspakajania, a następnie doprowadzenie produktów w najbardziej dogodnym czasie i miejscach do nabywców. Końcowym etapem tego procesu jest promocja obejmująca reklamę, środki aktywizacji sprzedaży, sprzedaż osobistą i zabieganie o pozytywną opinię środowiska zewnętrznego dla działalności przedsiębiorstwa.
            Promocja jest częścią zespołu marketingowych instrumentów oddziaływania na rynek, czyli tego, co określane jest jako marketing-mix i jest ściśle powiązana z każdym elementem tego układu. Promocją nazywamy prowadzenie wszelkich działań, zarówno informacyjnych jak i propagandowych, mających na celu zwiększenie stopnia znajomości produktu, marki i firmy przez potencjalnych kontrahentów. Działania promocyjne mają w efekcie przyczyniać się do zwiększania popytu na towary bądź usługi oferowane przez daną firmę.
            Promocję można również określić jako pozacenową formę konkurencji. Firmy o orientacji marketingowej wykorzystują promocję w celu osiągnięcia wcześniej zaplanowanych celów.
            Synonimem słowa promocja jest określenie „oddziaływanie na rynek” lub „wpływanie na nabywców”. Użycie powyższych zwrotów podkreśla fakt wpływania zarówno na nabywców indywidualnych, czyli takich, którzy dokonują zakupu towarów i usług w celu zaspokojenia własnych potrzeb, dla własnej konsumpcji oraz tzw. nabywców instytucjonalnych, którzy dokonują zakupów dla innych przedsiębiorstw i instytucji. Zasięg i rola promocji jest więc bardzo duża.
            Zadaniem promocji jest wzmacnianie oddziaływania każdego elementu marketingu-mix, a nie jego zastępowanie. Właściwe powiązanie promocji z całym układem instrumentów marketingu polega na tym, że odzwierciedla ona walory promocyjne produktu, jego opakowania, ceny, wyglądu zewnętrznego umożliwiającego wyróżniającą się prezentację produktów w hurtowych i detalicznych kanałach dystrybucji.
            Promocja jest również rodzajem komunikowania się firmy z konsumentem i otoczeniem, w wyniku którego następuje przepływ informacji w dwóch kierunkach. Celem komunikacji jest nie tylko informowanie, ale też przekonanie o atrakcyjności i korzyściach , płynących z nabycia, a następnie używania produktów. Klient nie winien spotkać się z oferowanym produktem w sposób niezamierzony czy przypadkowy. Promocja polega na wykorzystaniu odpowiednio dobranych i opracowanych informacji, narzędzi i metod w celu prezentacji produktów potencjalnym nabywcom i maksymalizacji sprzedaży. Promocja jest poza cenowym narzędziem konkurencji. Wg Kotlera polityka promocji, zwana także polityką komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem, obejmuje zestaw środków, za pomocą których firma przekazuje na rynek informacje charakteryzujące produkt lub firmę, kształtuje potrzeby nabywców oraz pobudza i ukierunkowuje popyt.
            Działania promocyjne powinny zwracać uwagę adresata promocji, wywoływać zainteresowanie oparte na uświadomieniu sobie korzyści, jakie stwarza produkt oraz wywoływać u konsumenta chęć posiadania i skłaniać do działania, czyli dokonywania zakupu.
            Promocja powinna wykazywać czego i dlaczego nabywca najbardziej potrzebuje oraz przekonywać, że tym potrzebom i wymaganiom odpowiada w najwyższym stopniu produkt będący przedmiotem promocji. Nabywca nie kupuje wyrobu materialnego, lecz wyobrażenie i przekonanie o pożytkach i satysfakcji, jakie zapewnia jego posiadanie.
Głównym celem tej publikacji jest charakterystyka strategii promocji produktów przedsiębiorstwa na przykładzie spółki. Do realizacji celu wykorzystano szereg najnowszych pozycji literatury, prasy, a także informacje pozyskane z badanego przedsiębiorstwa.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spis treści

WSTĘP

ROZDZIAŁ  I.
INSTRUMENTY I DZIAŁANIA PROMOCYJNE W PRZEDSIĘBIORSTWIE
1.1. Pojęcie i istota marketingu
1.2. Promocja jako instrument marketingu
1.3. Cele promocyjne przedsiębiorstwa
1.4. Instrumenty promocji
1.5. Strategia promocji
1.6. Działania promocyjne i media wykorzystywane w promocji
1.7. Budżet na działania promocyjne
1.8. Sposoby oceny skuteczności i efektywności realizowanych strategii promocyjnych

ROZDZIAŁ  II.
CHARAKTERYSTYKA BADANEJ SPÓŁKI
2.1. Geneza i rozwój firmy
2.2. Struktura organizacyjna
2.3. Zakres działalności
2.4. Rodzaj produktów oferowanych przez spółkę
2.5. Główni klienci
2.6. Główni konkurenci
2.7. Parametry ekonomiczne charakteryzujące badaną spółkę

ROZDZIAŁ  III.
CHARAKTERYSTYKA I OCENA STRATEGII PROMOCJI SPÓŁKI
3.1. Metodyka badań empirycznych
3.2. Cele strategiczne spółki
3.3. Realizowana strategia promocyjna
3.4. Instrumenty i działania wykorzystywane w ramach realizacji strategii
3.5. Media wykorzystywane w ramach realizowanej strategii promocyjnej
3.6. Silne i słabe strony realizowanej strategii promocyjnej
3.7. Proponowane kierunki doskonalenia strategii promocyjnej badanej spółki

ZAKOŃCZENIE

BIBLIOGRAFIA

SPIS RYSUNKÓW I TABEL


Oprogramowanie sklepu: Sklepna5.pl
Ta strona używa plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je wyłączyć, kliknij [polityka cookies]. Aby ta informacja nie pojawiała się więcej kliknij [zgadzam się].