NOWOŚCI

------------------------
Pokaż wszystkie

Zarządzanie procesami logistycznymi w działalności zaopatrzeniowej przedsiębiorstwa na przykładzie

Producent:MK EBOOKI
Magazyn:jest
Kategoria:01. MARKETING [23]

Cena: 48.00 PLN




Pozostałe zdjęcia:

 
 

Nowość

Towar polecany

Zobacz dodatkowy opis
Dodaj do listy życzeń

Tytuł:  Zarządzanie procesami logistycznymi w działalności zaopatrzeniowej przedsiębiorstwa na przykładzie, 

Liczba stron:  101, 

Cena:  48,00 zł, 

Kategoria:  Marketing, 

Wysyłka:  gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji:  polski,
Literatura:  tak
Przypisy:  tak
Format:  publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opis

            W warunkach gospodarki wolno rynkowej zdecydowana większość przedsiębiorstwa zmaga się z problemami związanymi z konkurencyjnością i konkurowaniem. Firmy konkurują ze sobą o względy klientów, po to aby zwiększyć swoje zyski, utrzymać się na rynku i osiągnąć w konsekwencji zadawalające rezultaty. Często konkurowanie przybiera formy bardzo agresywne, a czasami nawet dochodzi do wojen między firmami. W  walce konkurencyjnej techniki i narzędzia logistyczne okazać się mogą bardzo pomocne. Rozwiązania logistyczne mogą przyczynić się do poprawy pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Dzięki takim procesom jak zarządzanie łańcuchem dostaw, wykorzystaniu strategii ECR oraz koncepcji zarządzania jakością klienci otrzymują towar szybko, na czas, po wcześniej ustalonej cenie, a na wypadek problemów lub awarii mogą liczyć na obsługę po sprzedażową i profesjonalny z punktu widzenia logistyki serwis.
Dynamicznie zmieniający się rynek, a w istocie oczekiwania i potrzeby szeroko pojętego konsumenta wymagają zintegrowanych działań marketingowych i logistycznych. Zadowolenie nabywcy jest bowiem nie tylko wynikiem pozytywnej oceny produktu, jego jakości i ceny, ale także jego dostępności w odpowiednim czasie i miejscu zapotrzebowania.
Obecnie nie można wyraźnie wskazać na to, jakie źródła przewagi konkurencyjnej są najważniejsze do jej zdobycia. Również nie wydaje się, aby była jedna i tylko jedna uniwersalna strategia zdobywania tejże przewagi. Otoczenie zarówno to bliższe i dalsze ma największy wpływ na wybór strategii i na to, które ze źródeł bardziej wpływają na przewagę danej firmy.
            Godny uwagi jest fakt, że firmy polskie są w pewien sposób skazane na przestrzeganie różnych wymogów stanowiących standard w krajach wysoce rozwiniętych. Szczególny nacisk kładzie się na wymagania dotyczące jakości produktów. Firmy starają się zdobyć certyfikat, stanowiący świadectwo ich dorobku i pozycji na rynku. Normy ISO są dowodem bezpieczeństwa dla klientów i wysokiej jakości produktów. 
            Zarządzanie logistyczne w dystrybucji w szczególny sposób traktuje jakość obsługi klienta. Chociaż polityka obsługi klienta wykracza znacznie poza obszar zainteresowań logistyki i obejmuje działania z zakresu marketingu, finansów i innych sfer przedsiębiorstwa, to jednak wśród działań mających na celu zapewnienie należytej obsługi klienta szczególną rolę odgrywają działania logistyczne. Ponieważ każde z tych działań ma wpływ na otrzymanie przez klienta właściwego produktu, o właściwej jakości, we właściwym miejscu, we właściwym czasie i po właściwych kosztach. Dążenie do właściwej obsługi klienta sprowadza się do zintegrowanego zarządzania działaniami logistycznymi w taki sposób, aby osiągnąć niezbędny poziom zadowolenia klienta przy możliwie najniższych kosztach globalnych. Obsługę klienta można więc zdefiniować jako zdolność systemu logistycznego przedsiębiorstwa do zaspokojenia klientów pod względem czasu, niezawodności, komunikacji i wygody. Każdy z tych elementów odgrywa w logistyce specyficzną rolę.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spis treści

WSTĘP

ROZDZIAŁ  I
CHARAKTERYSTYKA PROCESÓW LOGISTYCZNYCH W PRZEDSIĘBIORSTWIE
1. Pojęcie przedsiębiorstwa
2. Pojęcie i istota logistyki oraz zarządzania logistycznego
3. Funkcje logistyki oraz zarządzania logistycznego
4. Związek logistyki z zarządzaniem logistycznym
5. Zarządzanie logistyczne a koncepcja zarządzania jakością
6. Zarządzanie łańcuchem dostaw

ROZDZIAŁ  II
WYKORZYSTANIE ZARZĄDZANIA LOGISTYCZNEGO
W DZIAŁALNOŚCI ZAOPATRZENIOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA
1. Podstawowe funkcje procesów zaopatrzenia
2. Planowanie potrzeb materiałowych
3. Kryteria wyboru dostawców i źródeł zakupu
4. Sterowanie zapasami w procesach logistycznych
5. Wybrane decyzje logistyczne w sferze zaopatrzenia

ROZDZIAŁ  III
ANALIZA FUNKCJONOWANIA ZARZĄDZANIA LOGISTYCZNEGO
SYSTEMEM ZAOPATRZENIA W PRZEDSIĘBIORSTWIE „X”
1. Charakterystyka przedsiębiorstwa „X”
2. Ocena procesów logistycznych
3. Metody określania potrzeb materiałowych
4. Zasady prowadzenia gospodarki magazynowej
5. Relacje z dostawcami i możliwości dokonywania zakupów

ANKIETA DOSTAWCY DO FIRMY "X"

PODSUMOWANIE

SPIS TABEL

SPIS RYSUNKÓW


Oprogramowanie sklepu: Sklepna5.pl
Ta strona używa plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je wyłączyć, kliknij [polityka cookies]. Aby ta informacja nie pojawiała się więcej kliknij [zgadzam się].