NOWOŚCI

Metody szacowania wartości rynkowej przedsiębiorstwa na przykładzie firmy

Producent:MK EBOOKI
Magazyn:jest
Kategoria:05. FINANSE [10]

Cena: 47.00 PLN




Pozostałe zdjęcia:

 
 

Nowość

Towar polecany

Zobacz dodatkowy opis
Dodaj do listy życzeń

Tytuł:  Metody szacowania wartości rynkowej przedsiębiorstwa na przykładzie firmy

Liczba stron:  136, 

Cena:  47,00 zł, 

Kategoria:  Finanse, 

Wysyłka:  gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji:  polski,
Literatura:  tak
Przypisy:  tak
Format:  publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opis

            We współczesnych warunkach globalizacji, rozwoju gospodarki opartej na wiedzy, międzynarodowej integracji, konwergencji rynków dóbr rzeczowych i finansowych, konieczne staje się stałe rozpoznawanie wartości przedsiębiorstw oraz możliwości jej kreowania. Rozwój globalnej współpracy gospodarczej znajduje odzwierciedlenie nie tylko na płaszczyźnie makroekonomicznej, ale przede wszystkim mikroekonomicznej, zwłaszcza w teorii przedsiębiorstwa, teorii zarządzania nim i zarządzania finansowego. Znajomość modeli wyceny oraz narzędzi formułowania i oceny strategii tworzenia wartości stanowi zatem w naukach ekonomicznych ważki nurt badawczy nowoczesnych sposobów analizy efektywności funkcjonowania przedsiębiorstw. 
            Często przedstawiane w literaturze przedmiotu ogólnikowe stwierdzenie mówiące, że maksymalizacją wartości przedsiębiorstwa są zainteresowani przede wszystkim jego dotychczasowi i potencjalni właściciele (udziałowcy, wspólnicy, akcjonariusze, czy też szerzej inwestorzy) nie wyjaśnia narzędzi, metod i technik osiągania tego nadrzędnego i istotnego celu decyzyjnego. Niektóre ze stosowanych technik szacowania wartości i efektywności gospodarowania zasobami przedsiębiorstw są intuicyjne, bazują na doświadczeniach menedżerów, inne z kolei, bardziej pragmatyczne, są w życiu gospodarczym stosowane rzadziej i w znacznym uproszczeniu.
            Literatura przedmiotu wiąże wzrost znaczenia znajomości metod wyceny i technik tworzenia wartości przedsiębiorstw z postępującą globalną ewolucją rynków kapitałowych i rosnącą rolą inwestorów instytucjonalnych. Wzajemna konkurencja wśród grup inwestorów o fundusze indywidualnych klientów doprowadziła w konsekwencji do wzrostu oczekiwań osiągania jak największych stóp zwrotu z inwestycji w konkretne przedsiębiorstwa. Spowodowało to, że inwestorzy zaczęli przyjmować bardziej aktywną postawę właścicielską i na bieżąco sygnalizują menedżerom, iż zarządzane przez nich spółki mają stawać się bardziej konkurencyjne, wydajne i innowacyjne. Poza tym globalizacja prowadzonej działalności gospodarczej spowodowała, że w wyniku licznych inwestycji bezpośrednich lub też strategicznych inwestycji kapitałowych dokonywanych poza terenem własnego kraju, coraz liczniejsza grupa podmiotów stała się elementem międzynarodowych grup kapitałowych, dążących do kreowania wartości dla swoich globalnych właścicieli.
Można zatem jednoznacznie stwierdzić, że współczesne teorie zarządzania przedsiębiorstwem, a szczególnie zarządzania jego finansami, kładą duży nacisk na poszukiwanie możliwości maksymalizacji stopy zwrotu z różnorodnych aktywów i zainwestowanych w nie kapitałów. Inwestorzy są bowiem skłonni przeznaczać swoje kapitały na konkretne przedsiębiorstwo i jego przedsięwzięcia tylko wówczas, gdy potrafi ono wykreować zwrot z podejmowanych projektów, przewyższający zwrot z alternatywnych form wykorzystania funduszy inwestora.
            Głównym celem tego opracowania jest przedstawienie, rozwinięcie i usystematyzowanie wiedzy z zakresu nowoczesnych metod wyceny i technik kreowania wartości przedsiębiorstw oraz określenie na tym gruncie ram jej praktycznej aplikacji w systemie strategicznego zarządzania podmiotem gospodarczym. Zarówno proces wyceny, jak i strategia zarządzania wartością łączą w sobie dwa podstawowe obszary współczesnych decyzji finansowych – o finansowaniu działalności gospodarczej i o efektywnym wykorzystaniu pozyskanych kapitałów, czyli o inwestowaniu. Osiąganie rosnącej wartości przedsiębiorstwa wymaga poszukiwania tańszych źródeł finansowania jego aktywności gospodarczej na rynku i przeznaczania ich na skuteczne przedsięwzięcia inwestycyjne, gdyż maksymalizowanie wartości oznacza maksymalizowanie wartości kapitału zaangażowanego w podmiot poprzez generowanie z jego działalności jak największych przepływów pieniężnych uzyskiwanych z operacji na wielu rynkach. Im są one większe, tym większe są potencjalne korzyści właścicieli, które mogą być przez nich „konsumowane” dzięki wyższym wypłatom dywidend lub z powodu wzrostu rynkowej wartości udziałów czy też akcji.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spis treści

WSTĘP

I. ISTOTA, CELE I FUNKCJE WYCENY PRZEDSIĘBIORSTW
   ORAZ ICH WPŁYW NA ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM
   1.1. Istota i cele wyceny przedsiębiorstw
   1.2. Funkcje wyceny przedsiębiorstw
          1.2.1. Funkcja doradcza
          1.2.2. Funkcja argumentacyjna
          1.2.3. Funkcja mediacyjna
          1.2.4. Funkcja informacyjna

II. METODY MAJĄTKOWE
    2.1. Metoda wartości księgowej netto (BV – book value)
    2.2. Metoda wartości skorygowanej aktywów netto
    2.3. Metoda wartości odtworzeniowej
    2.4. Metoda wartości likwidacyjnej
    2.5. Wady i zalety wyceny przedsiębiorstwa metodami majątkowymi

III. METODY PORÓWNAWCZE (METODY RYNKOWE)
    3.1. Idea wyceny metodami porównawczymi
    3.2. Metoda mnożników rynkowych
           3.2.1. Współczynniki zysku (P/E)
           3.2.2. Współczynniki wartości księgowej (P/BV)
           3.2.3. Współczynniki sprzedaży (P/S)
    3.3. Metoda mnożników transakcyjnych (transakcji porównywalnych)
    3.4. Wybór grup firm porównywalnych
    3.5. Szacowanie dyskonta za brak płynności
    3.6. Wady i problemy przy wycenie metodami porównawczymi

IV. METODY DOCHODOWE
     4.1. Istota metod dochodowych
     4.2. Rodzaje przepływów pieniężnych oraz czynniki wpływające na ich wzrost
            4.2.1. Stopa wzrostu FCFE (g FCFE)
            4.2.2. Stopa wzrostu FCFF (g FCFF)
     4.3. Przegląd modeli wyceny
            4.3.1. Model zdyskontowanych dywidend
            4.3.2. Model zdyskontowanych przepływów pieniężnych
            4.3.3. Model zdyskontowanych zysków
     4.4. Średni ważony koszt kapitału
           4.4.1. Koszt kapitału obcego
           4.4.2. Koszt kapitału własnego
                     4.4.2.1. Model wyceny dóbr kapitałowych
     4.5. Wartość rezydualna
     4.6. Prognozy wyników
     4.7. Niedoskonałości wyceny metodą DCF na przykładzie Spółek technologicznych

V. PREZENTACJA FIRMY "X" I JEJ ŚRODOWISKA
     5.1. Przedstawienie Spółki
            5.1.1. Centrum Operacyjne
            5.1.2. Pogotowie Medyczne
            5.1.3. Centrum medycyny Morskiej
            5.1.4. Ogólnopolska sieć medyczna
            5.2. Podstawowe dane finansowe charakteryzujące jednostkę
    5.3. Przegląd rynku usług medycznych

VI. OSZACOWANIE WARTOŚCI RYNKOWEJ SPÓŁKI "X"
      6.1. Projekcje finansowe
      6.2. Metodologia przeprowadzonych wycen
      6.3. Wycena metodami dochodowymi
             6.3.1. Wycena metodą DCF
      6.4. Wycena metodami porównawczymi
             6.4.1. Wycena metodą mnożników rynkowych
             6.4.2. Wycena metodą mnożników transakcyjnych
      6.5. Podsumowanie wyników wyceny

VII. PODSUMOWANIE I WNIOSKI

BIBLIOGRAFIA

SPIS RYSUNKÓW I TABEL


Oprogramowanie sklepu: Sklepna5.pl
Ta strona używa plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je wyłączyć, kliknij [polityka cookies]. Aby ta informacja nie pojawiała się więcej kliknij [zgadzam się].