Wykorzystanie analizy strategicznej w kształtowaniu strategii przedsiębiorstwa

Producent:MK EBOOKI
Magazyn:jest
Kategoria:01. MARKETING [23]

Cena: 46.00 PLN




Pozostałe zdjęcia:

 
 

Nowość

Towar polecany

Zobacz dodatkowy opis
Dodaj do listy życzeń

Tytuł:  Wykorzystanie analizy strategicznej w kształtowaniu strategii przedsiębiorstwa, 

Liczba stron:  91, 

Cena:  46,00 zł, 

Kategoria:  Marketing, 

Wysyłka:  gratis (poczta elektroniczna),
Język publikacji:  polski,
Literatura:  tak
Przypisy:  tak
Format:  publikacja w formacie pliku PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do dowolnego edytora tekstu, np. Worda.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Opis

            Sukces firmy zależy nie tylko od jej wielkości, ale od tego czy jest ona ekspansywna. Firma powinna do czegoś dążyć, powinna chcieć coś osiągnąć w swojej dziedzinie. Małe ale mobilne firmy często odnoszą sukces i wtedy stają się wielkie.
            Firma, wkraczająca w przyszłość i taka która chce się rozwijać, musi wiedzieć, czym chce być, jakie cele i w jaki sposób ma je osiągnąć, jakie ma szansę powodzenia, z jakimi zagrożeniami musi się liczyć w osiągnięciu pozycji.
Menedżerowie muszą opracować koncepcję całościowego rozwoju firmy i jego przyszłej pozycji na rynku i otoczenia. Tak opracowana koncepcja uwzględniająca własne wyobrażenia o przyszłości i uwarunkowania sytuacyjne oraz potrzeby i możliwości nazywa się strategią.
            Strategia to określona koncepcja systemowego działania (plan działań), polegająca na formułowaniu zbioru długookresowych celów przedsiębiorstwa i ich modyfikacji w zależności od zmian zachodzących w jego otoczeniu, określeniu zasobów i środków niezbędnych do realizacji tych celów oraz sposobów postępowania zapewniających optymalne ich rozmieszczenie i wykorzystanie w celu elastycznego reagowania na wyzwania rynku i zapewnienie przedsiębiorstwu korzystnych warunków egzystencji i rozwoju.
            Menedżer przed zbudowaniem dobrej i skutecznej strategii firmy, powinien dokonać dwóch analiz: strategiczną diagnozę otoczenia firmy i strategiczną diagnozę organizacji.
Strategiczną analizę otoczenia firma powinna dokonywać co najmniej na trzech poziomach: środowiska, branży i grupy strategicznej. 
            Ostatnim etapem przy analizie środowiska jest analiza szans i zagrożeń, czyli ocena trendów i możliwych zdarzeń w wyróżnionych segmentach w kategoriach szans i zagrożeń, jakie potencjalnie tworzą. Efektem analizy szans i zagrożeń jest zbudowanie diagnozy i prognozy relacji między firmą a jej środowiskiem, taki sposób, aby uniknąć zagrożeń i skorzystać z szans.
            Kolejnym krokiem w analizie strategicznej jest analiza konkurencji w branży. Najbardziej standardowym modelem tej analizy jest tzw. model pięciu sił opracowany przez Portera. Te pięć podstawowych sił to: bariery wejścia, dostawcy, odbiorcy, substytuty, rywalizacja między konkurentami.
            Po przeprowadzaniu strategicznej analizy otoczenia firmy i organizacji firmy, można pomyśleć o zbudowaniu skutecznej strategii rozwojowej firmy. Istotą skutecznej strategii firmy jest, po pierwsze – wyraźne określenie tożsamości firmy, a po drugie – firma powinna w otoczeniu odróżniać się od konkurencji. Strategia firmy składa się z pięciu zasadniczych elementów: misja firmy, domena firmy, przewaga strategiczna, cele strategiczne oraz funkcjonalne prognozy działania. 
            Celem publikacji jest opracowanie strategii dla przyszłego przedsiębiorstwa opartej o wyniki analizy strategicznej, przeprowadzonej za pomocą różnych, uzupełniających się nawzajem narzędzi. Do realizacji celu wykorzystano szereg najnowszych pozycji literatury, prasy, a także informacje pozyskane z badanej firmy. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spis treści

WSTĘP

ROZDZIAŁ  I.
PODSTAWOWE POJĘCIA ZWIĄZANE ZE STRATEGIĄ
1.1. Definicja strategii
1.2. Klasyfikacja i rodzaje strategii
1.3. Strategie konkurencyjne przedsiębiorstwa
1.4. Elementy strategii działania przedsiębiorstwa
1.5. Formułowanie strategii przedsiębiorstwa
1.6. Determinanty wyboru strategii

ROZDZIAŁ  II.
METODY ANALIZY STRATEGICZNEJ STOSOWANE W PROCESIE FORMUŁOWANIA STRATEGII
2.1. Pojęcie analizy strategicznej
2.2. Makrootoczenie
2.3. Otoczenie konkurencyjne
2.4. Wybór pozycji strategicznej przedsiębiorstwa
2.5. Analiza SWOT
2.6. Macierz Boston Consulting Group (BCG)

ROZDZIAŁ  III.
ANALIZA STRATEGICZNA NA PRZYKŁADZIE PRZEDSIĘBIORSTWA ODZIEŻOWEGO „X”
3.1. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa „X”
3.2. Analiza otoczenia makroekonomicznego – scenariusze stanów otoczenia
3.3. Analiza konkurencji w oparciu o model „pięciu sił” M. E. Portera
3.4. Mapa grup strategicznych
3.5. Macierz BCG jako jedna z metod analizy portfelowej
3.6. Analiza kluczowych czynników sukcesu
3.7. Analiza SWOT oraz wybór strategii firmy „X”

ZAKOŃCZENIE

SPIS RYSUNKÓW I TABEL

LITERATURA


Oprogramowanie sklepu: Sklepna5.pl
Ta strona używa plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, w jaki sposób z nich korzystamy oraz jak je wyłączyć, kliknij [polityka cookies]. Aby ta informacja nie pojawiała się więcej kliknij [zgadzam się].